Az F1-ben 2002-ben a Minardinál bemutatkozott, majd a Jaguar és a Williams után a Red Bullnál hét évet lehúzott Mark Webber 2013 végén fáradtan, kiábrándultan távozott a sportágból, és azóta is rendszeresen kritizálja a száguldó cirkuszt, legalábbis annak mai formáját.
A héten újra nyilatkozott az immár a Porsche Le Mans-programjában szereplő ausztrál, egyebek mellett a Forma-1-es mezőny színvonaláról, a tehetségtelen fizetős pilóták túl nagy súlyáról beszélt.


A Lotusnál a venezuelai állami olajcég a PDVSA tízmillióival megtámogatva szereplő, de idén 12 versenyből nyolcszor nullázó Pastor Maldonado kiváló példa Webber szerint.
“Az élmenő versenyzők minőségével tisztában vagyunk, de szerintem túl sok fizetős pilóta érkezik az F1-be, akik egyszerűen megmondják, melyik csapathoz akarnak szerződni, és hogy maradnak-e vagy továbbállnak. Például Pastor is azt nyilatkozta nemrég, hogy még nem döntötte el, hova fog szerződni. Hát melyik másik sportágban mennek így a dolgok?! Haver, ha nem hozod az eredményeket, el lehet tolni a biciklit, kívül tágasabb” – háborgott Webber.
“Mindig is voltak pénzes pilóták az F1-ben, de úgy gondolom, hogy amikor én kezdtem, azért több esélye volt azoknak, akik az alsóbb kategóriákban hozták az eredményeket, azok alapján is be lehetett kerülni, kormányzati pénzügyi hátszél nélkül.  


“De Pastor csak példa volt, többen is vannak, akiknek nem lenne helyük a Forma-1-ben. Nagyobb odaadással, nagyobb profizmussal kellene hozzáállniuk, az nem elég, hogy jaj, na majd a következő futam jobban megy. Vannak ilyenek, pedig ennek nem így kellene lennie. Kell a motiváció, a legjobb, legelszántabb, legprofibb versenyzőkre van szükség, akik tudják, hogy mennyit jelent számukra a Forma-1-es szereplés.”