A Pirelli F1-es szerződése 2016 végén lejár, de az olaszoknak jó esélyük van a folytatásra. Noha a következő időszakra kiírt tenderen a Pirelli mellett a Michelin is indult, Bernie Ecclestone egyértelműen az olaszokat preferálja, az Olasz Nagydíj előtt benyalós közleményt is kiadott a jogtulajdonos FOM.
A belgiumi defektek és a monzai guminyomás-mizéria alapján a Michelin azonban továbbra is úgy véli, hogy változtatni kell az F1-es filozófián, lassan kopó abroncsokra van szükség. “Egy ideje elég világosan beszélünk arról, hogy mi a célunk” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin sportigazgatója.
“Nem azt mondjuk, hogy a Pirelli bármit is rosszul csinálna, csak azt állítjuk, hogy a Michelin filozófiája más. Először is, egy gumiszállítónak pozitív képet kell mutatnia magáról, a gyorsan kopó abroncsokkal pedig ez nem igazán működik.”
“Másodszor, az F1-ben ma használt, 13 colos, nagyon magas oldalfalú abroncsok köszönő viszonyban sincsenek az utcai autókkal, pláne a nagy teljesítményűekkel.”
A Michelin szerint a 2005-ös Amerikai Nagydíj fiaskója nem befolyásolja a Michelin esélyeit a tenderen. “Az már régen, tíz évvel ezelőtt volt, és sokat tanultunk belőle. Azóta több sorozatban bizonyítottuk már, hogy a termékeinkben meg lehet bízni. Azt valószínűleg nemcsak az FIA, hanem az F1 is elismeri, hogy nagyon erős a márkánk.”