A Michelin szerint gumifilozófiát kell váltani az F1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.09. 15.30

A Michelin szerint a legújabb botrányok is megerősítették, hogy a Forma-1-nek változtatnia kell a gumikkal kapcsolatos hozzáállásán.

A Pirelli F1-es szerződése 2016 végén lejár, de az olaszoknak jó esélyük van a folytatásra. Noha a következő időszakra kiírt tenderen a Pirelli mellett a Michelin is indult, Bernie Ecclestone egyértelműen az olaszokat preferálja, az Olasz Nagydíj előtt benyalós közleményt is kiadott a jogtulajdonos FOM.
A belgiumi defektek és a monzai guminyomás-mizéria alapján a Michelin azonban továbbra is úgy véli, hogy változtatni kell az F1-es filozófián, lassan kopó abroncsokra van szükség. “Egy ideje elég világosan beszélünk arról, hogy mi a célunk” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin sportigazgatója.
“Nem azt mondjuk, hogy a Pirelli bármit is rosszul csinálna, csak azt állítjuk, hogy a Michelin filozófiája más. Először is, egy gumiszállítónak pozitív képet kell mutatnia magáról, a gyorsan kopó abroncsokkal pedig ez nem igazán működik.”
“Másodszor, az F1-ben ma használt, 13 colos, nagyon magas oldalfalú abroncsok köszönő viszonyban sincsenek az utcai autókkal, pláne a nagy teljesítményűekkel.”
A Michelin szerint a 2005-ös Amerikai Nagydíj fiaskója nem befolyásolja a Michelin esélyeit a tenderen. “Az már régen, tíz évvel ezelőtt volt, és sokat tanultunk belőle. Azóta több sorozatban bizonyítottuk már, hogy a termékeinkben meg lehet bízni. Azt valószínűleg nemcsak az FIA, hanem az F1 is elismeri, hogy nagyon erős a márkánk.”

Kommentek

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.