F1: A Ferrari nem fél motort adni a Red Bullnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.08. 11.45

A Ferrari főnöke nyíltan elismerte, hogy készek maranellói erőforrással ellátni a Renault-val szakításra készülő Red Bull-csapatokat. Nem félnek a versenytől.

Egyre biztosabbnak látszik, hogy a Red Bull már 2015 végén szakít a saját gyári csapat indítására készülő Renault-val, így mind a Red Bull Racing, mind a Toro Rosso számára új motorszállítót kell keresni.
Mivel a Mercedesnél bezárult az ajtó, csak a Ferrari maradt lehetséges partnerként, Monzában a Red Bull vezetői már tárgyaltak is az olasz gyártó elnökével, Sergio Marchionnével.
A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene a héten megerősítette, hogy a túl erős ellenfelektől tartó Mercedesszel ellentétben ők nyitottak a Red Bull-csapatok fogadására:


“A Red Bullnál nagy nevek vannak, mint például Adrian Newey, így nem nehéz elképzelni, hogy ijesztősen jó kasztnit építsenek, amelyhez ha jó motort kapnak, akkor nagyon versenyképesek lehetnek. A mi mérnökeink és aerodinamikusaink is értik a dolgukat, ezért semmi problémám azzal, ha erősek az ellenfelek, sőt ez a jó. Ez nem jelenti azt, hogy holnaptól már Ferrari-motor lesz a Red Bullban, de szerintem semmi akadálya, hogy bármelyik csapatnak motort adjunk, semmi okunk félni a versenytől. A Ferrari szellemisége nem ilyen, mi bárkivel szemben kiállunk.”
A Red Bull és a Toro Rosso számára sem lenne újdonság a ferraris kapcsolat, hiszen a nagycsapat 2006-ban, a faenzai alakulat pedig 2007-től egészen 2013-ig a kliensük volt már. A Ferrari számára is jól jönne a társulás, hiszen a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a Toro Rossó-s tehetség, Max Verstappen is a kívánságlistájukon szerepel, a 2016-os együttműködés alapján még több információ birtokában és jobb alkupozícióból próbálhatnák megszerezni valamelyiküket 2017-re.

Kommentek

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.