F1: A pilóták nyomására változhatnak a gumik

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.07. 14.55

A versenyzők elégedetlenek a Forma-1-ben jelenleg használt abroncsokkal, most már lehet szó változásról.

A Pirelli 2011-es beszállása óta az abroncsok élettartama alacsony, nehezen kiszámítható a viselkedésük, de ez Bernie Ecclestone kérése volt a gyártótól. Így próbálták érdekesebbé tenni a futamokat, kikényszerítve a legalább két kerékcserét versenyenként, a pilóták azonban régóta elégedetlenek a rendszerrel.
A versenyzők nehezményezik, hogy a gyorsan kopó abroncsok miatt soha nem tudják úgy nyomni, ahogy a csövön kifér, az állandó elégedetlenség pedig már kezd ártani az F1-nek is. A sorozat 2017-re tervezett reformjának emiatt része lehet az is, hogy változtatnak a gumikkal kapcsolatos filozófián.
“A pilóták kiszámíthatóan viselkedő gumikat akarnak, amelyekkel minden egyes körben nyomhatják” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. Miután a Belga Nagydíjon két defekt is volt, amelyek miatt Nico Rosberg, Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Lewis Hamilton is élesen kritizálta a Pirelli abroncsait, a négy pilótát, valamint Horner mellett a Mercedes és a Ferrari csapatfőnökét elbeszélgetésre hívta Bernie Ecclestone. Jelen volt a Pirelli képviselője, Paul Hembery sportfőnök is.
Ecclestone a megbeszélésen arra kérte a versenyzőket, hogy mostantól tartózkodjanak a nyilvános kritikáktól. Hembery szerint a Pirelli képes bármilyen gumik gyártására, csak akkor az F1-nek olyanokat kell “rendelnie”, ezért további egyeztetésekre van szükség.
A Pirelli szerződése 2016 végén lejár, de az új tendernek is az olaszok az esélyesei.

Kommentek

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.