F1: A Mercedes túlhajtotta Rosberg motorját

Kockáztattak, jó vége lett

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.07. 11.45

Nico Rosberg a csapat döntésének köszönhette monzai kiesését, árulta el a főnök, Toto Wolff.

Míg Lewis Hamilton – ha ellentmondásos körülmények között is – győzött a vasárnapi Olasz Nagydíjon, csapattársa és legközelebbi bajnoki riválisa, Nico Rosberg számára kész katasztrófa volt a monzai hétvége.


A Mercedes autóiba a hétvége kezdetére új, minden lehetséges fejlesztést tartalmazó erőforrások kerültek, azonban Rosbergnél már szombaton gond akadt a motorral, így visszatértek az előző darabhoz. A német kénytelen volt a régi motorral kvalifikálni, amely aztán a futamon a 2. helyen haladó Sebastian Vettel üldözése közben, nem sokkal a leintés előtt végleg megadta magát, lángokkal és füsttel búcsúzott.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elárulta, hogy valószínűleg maga a csapat okozta a kiesést:   
“Egy kicsit felhúzattuk (Nicóval) a motort, amikor Sebastiant próbálta elkapni, és ekkor lehelte ki a lelkét. Az erőforrás már a hatodik hétvégéjénél járt, bőven volt benne kilométer, azonban semmi előjele nem volt a meghibásodásnak” – állította az osztrák szakember.
Wolff Rosberg új specifikációjú erőforrásáról nem tudott biztosat mondani vasárnap: “Egyelőre nem tudjuk, hogy végzetes meghibásodásról van-e szó, de hadd szögezzem le, hogy nem konkrétan a motorral volt probléma, a bajokat a hűtési rendszer szivárgása okozta.”


Ami az egy nekifutásra elköltött összes fejlesztési zsetont illeti, Wolff így magyarázta a döntést.
“Azért vetettük be az erőforrás negyedik változatát most, mert szeretnénk meggyőződni róla, hogy jó a fejlesztési irányunk. Kockázatos döntés volt, láthattuk, mi történt Nicónál az új motorral. A megbízhatóság tekintetében már így is sok kilométert kibírt az új változat, de nincs még vége a folyamatnak. Az egyik autónk kiesett, sok pont úszott el, azonban szoros a bajnoki küzdelem, jövőre is az lesz, ezért minél előbb tudjuk, merre menjünk, annál jobb.”
A Mercedes az Olasz Nagydíj után 181 pontos előnnyel vezeti a konstruktőri bajnokságot a Ferrari előtt, Hamilton pedig 53 pontra növelte előnyét Rosberggel szemben, azaz még ha nyíltan nem is vallják be, a csapatnál megérte kockáztatni: a riválisoknak esélye sincs befogni őket, a “megfelelő” pilóta kiesésével ugyanakkor a házon belüli versenyben is tisztább lett a kép.

Kommentek

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.