A Belga Nagydíjon Nico Rosberg szabadedzéses és Sebastian Vettel versenyen történt defektje került reflektorfénybe, de ahogy a Pirelli az esetek kivizsgálása során megállapította, a spa-francorchamps-i pályán az abroncsok a szokásosnál jóval több vágást szenvedtek el az ilyen-olyan törmelék, szemét miatt.
Úgy tűnik, az Olasz Nagydíj hétvégéjén sem rózsás a helyzet, az aszfalton még üvegszilánkokkal is találkoztak a gumigyártó szakemberei, húzós délután jöhet Monzában.


“Az egyik abroncsból egy nagy üvegszilánkot szedtünk ki, nyilván nem ilyenre készülünk. De a hétvége előrehaladtával csökkent a vágások száma, ahogy tisztult a pálya. Azonban szombaton így is számos eset volt, amikor törmeléket szedtek fel a gumik” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A kérdésre, hogy a Belga Nagydíjat megelőző 15 menet – edzés, időmérő, verseny – 1,2-es gumivágási átlagához képest most milyen a helyzet, Hembery azt mondta, “ennél nagyobbak” a számok Monzában.
A pirellis főnök szerint komolyan foglalkozni kellene a pályák tisztítási rutinjával:
“Felmerül a kérdés, hogy mit keresnek üvegszilánkok a pályán. Bőven volt, tényleg. Persze talán mi is érzékenyebbek vagyunk most erre, de az is tény, hogy olyasmiket tapasztaltunk mostanában, amivel nem találkoztunk az elmúlt öt év során. Egységes pályatisztítási rendszert kellene bevezetni, úgy tudom, hogy az FIA foglalkozik is a kérdéssel.”
Ami a délutáni versenyt illeti, a mezőny túlnyomó többsége garantáltan egykiállásos stratégiát visz majd az 53 körös futamon, a lágy keveréken rajtoltás után a 21. kör környékén válthatnak a közepesre. A közepesen rajtolók a 24. kör környékén cserélhetnek majd, nincs nagy különbség. Aki mégis kétkiállásos stratégiát választ – ami bő másfél másodperccel rosszabb csak – annak az ideális beosztás a lágy-lágy-közepes, a 19. és a 36. kör magasságában letudott cserékkel.