F1: Tömeges büntetés, így változik a rajtsorrend

Kutyakomédia az Olasz Nagydíjon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.06. 06.30

A versenybírók 168 helynyi hátrasorolást osztottak ki Monzban, a mclarenesek a büntetéseik után előrébb kerültek, mint ahova kvalifikáltak.

Az Olasz Nagydíj időmérője után a Forma-1-es versenybíróknak minden bizonnyal matematikus szakértőre volt szüksége, ugyanis hét pilótának is ilyen-olyan büntetést osztottak ki, amelyeket időrendben kellett alkalmazni a rajtrácsra.


A McLaren, a Red Bull és a Toro Rosso versenyzői motorcserék – pontosabban részelemek cseréi miatt kaptak hátrasorolásokat -, emellett a faenzai csapat holland ifjonát, Max Vestappent azért is büntették, mert a csapat nem rögzített motorborítással engedte ki a pályára a Q1 végén, az elem pedig le is szakadt az autóról.
Számszerűen: a Red Bull-os Daniel Ricciardo két teljes motorcsere miatt 50, csapattársa Danyiil Kvjat 35 helyet kapott, és ugyanennyit osztottak ki Toro Rossó-s ifjabb Carlos Sainznak is.   A másik Toro Rosso-pilóta, Max Verstappen az erőforrás elemeinek cseréje miatt 20, a kvalifikációs baki miatt pedig még 10, összesen 30 helyet bukott, emellett még egy bokszutca-áthajtásos büntetést is le kell majd töltenie a rajt után az utóbbiért.


A McLaren versenyzői közül Fernando Alonsónak 10, Jenson Buttonnak 5 helyes hátrasorolás jár friss erőforrás-komponensek bevetése miatt, azonban abszurd módon ők már előrébb kerülnek, mint ahova kvalifikáltak, miután a Red Bull-csapatok pilótáit mögéjük száműzik. 
A sauberes Marcus Ericsson a fentiekhez képest elhanyagolható ejnye-bejnyét kapott, amiért az időmérőn feltartotta a Force Indiá-s Nico Hülkenberget,  a svéd versenyzőt három helyes rajtbüntetéssel jutalmazták a stewardok. Ericsson a hátrasorolás mellett két büntetőpontot is kapott, jelenleg 7-nél tart a 12-ből.


Az említett számoknak persze kisebb a jelentősége, mint elsőre tűnik, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyári szabálymódosítása óta akármekkora büntetést is kap valaki műszaki okok miatt, az sem a következő versenyhétvégére, sem a futamra nem vihető át, egy pilóta legfeljebb az utolsó rajtkockáig ejthető le, a fél, másfél, két és félszeres hátrasorolások csak a versenyzők egymás közötti sorrendjében számítanak.
Az Olasz Nagydíj rajtsorrendje a büntetések után


 1. L. Hamilton (Mercedes AMG)

 
   2. K. Räikkönen (Ferrari)

 3. S. Vettel (Ferrari)

 
   4. N. Rosberg (Mercedes AMG)

 5. F. Massa (Williams)

 
   6. V. Bottas (Williams)

 7. S. Perez (Force India)

 
   8. R. Grosjean (Lotus F1)

 9. N. Hülkenberg (Force India)

 
   10. P. Maldonado (Lotus F1)

 11. F. Nasr (Sauber F1)

 
 

 12. M. Ericsson (Sauber F1)
 13. W. Stevens (Manor Marussia)

 
 

 14. R. Merhi (Manor Marussia)
 15. J. Button (McLaren-Honda)

 
 

 16. F. Alonso (McLaren-Honda)
 17. C. Sainz (Toro Rosso)

 
 

 18. D. Kvjat (Red Bull)
 19. D. Ricciardo (Red Bull)

 
   20. M. Verstappen (Toro Rosso)

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.