Az Olasz Nagydíj időmérője után a Forma-1-es versenybíróknak minden bizonnyal matematikus szakértőre volt szüksége, ugyanis hét pilótának is ilyen-olyan büntetést osztottak ki, amelyeket időrendben kellett alkalmazni a rajtrácsra.


A McLaren, a Red Bull és a Toro Rosso versenyzői motorcserék – pontosabban részelemek cseréi miatt kaptak hátrasorolásokat -, emellett a faenzai csapat holland ifjonát, Max Vestappent azért is büntették, mert a csapat nem rögzített motorborítással engedte ki a pályára a Q1 végén, az elem pedig le is szakadt az autóról.
Számszerűen: a Red Bull-os Daniel Ricciardo két teljes motorcsere miatt 50, csapattársa Danyiil Kvjat 35 helyet kapott, és ugyanennyit osztottak ki Toro Rossó-s ifjabb Carlos Sainznak is.   A másik Toro Rosso-pilóta, Max Verstappen az erőforrás elemeinek cseréje miatt 20, a kvalifikációs baki miatt pedig még 10, összesen 30 helyet bukott, emellett még egy bokszutca-áthajtásos büntetést is le kell majd töltenie a rajt után az utóbbiért.


A McLaren versenyzői közül Fernando Alonsónak 10, Jenson Buttonnak 5 helyes hátrasorolás jár friss erőforrás-komponensek bevetése miatt, azonban abszurd módon ők már előrébb kerülnek, mint ahova kvalifikáltak, miután a Red Bull-csapatok pilótáit mögéjük száműzik. 
A sauberes Marcus Ericsson a fentiekhez képest elhanyagolható ejnye-bejnyét kapott, amiért az időmérőn feltartotta a Force Indiá-s Nico Hülkenberget,  a svéd versenyzőt három helyes rajtbüntetéssel jutalmazták a stewardok. Ericsson a hátrasorolás mellett két büntetőpontot is kapott, jelenleg 7-nél tart a 12-ből.


Az említett számoknak persze kisebb a jelentősége, mint elsőre tűnik, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyári szabálymódosítása óta akármekkora büntetést is kap valaki műszaki okok miatt, az sem a következő versenyhétvégére, sem a futamra nem vihető át, egy pilóta legfeljebb az utolsó rajtkockáig ejthető le, a fél, másfél, két és félszeres hátrasorolások csak a versenyzők egymás közötti sorrendjében számítanak.
Az Olasz Nagydíj rajtsorrendje a büntetések után


 1. L. Hamilton (Mercedes AMG)

 
   2. K. Räikkönen (Ferrari)

 3. S. Vettel (Ferrari)

 
   4. N. Rosberg (Mercedes AMG)

 5. F. Massa (Williams)

 
   6. V. Bottas (Williams)

 7. S. Perez (Force India)

 
   8. R. Grosjean (Lotus F1)

 9. N. Hülkenberg (Force India)

 
   10. P. Maldonado (Lotus F1)

 11. F. Nasr (Sauber F1)

 
 

 12. M. Ericsson (Sauber F1)
 13. W. Stevens (Manor Marussia)

 
 

 14. R. Merhi (Manor Marussia)
 15. J. Button (McLaren-Honda)

 
 

 16. F. Alonso (McLaren-Honda)
 17. C. Sainz (Toro Rosso)

 
 

 18. D. Kvjat (Red Bull)
 19. D. Ricciardo (Red Bull)

 
   20. M. Verstappen (Toro Rosso)