F1: Räikkönen elszúrta, Hamilton csendben nyert

Forma-1 Olasz Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.06. 15.28

Hamilton a műszaki aggodalmak ellenére behúzta a győzelmet az Olasz Nagydíjon, a rajtot elszúró Kimi Räikkönen helyett Vettel hozta a 2. helyet otthon. Rosberg kiesett.

Lewis Hamilton sima rajt-cél győzelmet aratott a 2015-ös Olasz Nagydíjon Monzában. Az idei 7., pályafutása 40. sikerét elkönyvelő angolt a tifosik csúnyán kifütyülték (pedig tavaly még ünnepelték), hiszen az immár a Ferrariban ülő Sebastian Vettelt, valamint a a a maranellóiak korábbi versenyzőjét, a tavaly után a Williamsszel újra a 3. helyet hozó Felipe Massát verte meg.


A rajtrács második helyéről induló ferraris bajnok, Kimi Räikkönen a rajtnál lenullázta a szombati eredményét, a kuplunggal bajlódó finnt a teljes mezőny otthagyta, végül az 5. lett wiliamses honfitársa, Valtteri Bottas mögött. 
Hamilton a műszaki aggodalmak ellenére behúzta a győzelmet az Olasz Nagydíjon, a rajtot elszúró Kimi Räikkönen helyett Vettel hozta a 2. helyet otthon. Rosberg kiesett.
Míg Hamilotnnál csak az utolsó körökön kellett aggódni a motor miatt, első számú riválisa, Nico Rosberg számára katasztrofálisan alakult a hétvége: miután már szombatra vissza kllett térnie a frissítések nélküli, régi egységhez, a motor nem bírta a végéig, két körrel a leintés előtt kigyulladt, a német kiesett. Hátránya 53 pontra nőtt, innen már Hamilton az egyértelmű favorit.
A dobogósok mögött Bottas, Räikkönen, a két Force Indiá-s, valamint a Red Bull-os Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat szendvicsébe fogott sauberes Marcus Ericsson osztozott a további pontokon.

Így zajlott a verseny
Napos, a szombatihoz hasonlóan melegebb időben (22 fokos levegő- és 37 fokos aszfalthőmérséklet) kezdődött a 2015-ös Forma-1-es bajnokság utolsó európai versenye, az Olasz Nagydíj.
A monzai pályán a rajtrács első helyére a címvédő Lewis Hamilton állt fel, mögé Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel a két Ferrarival, utánuk Nico Rosberg a másik Mercedesszel. Utánuk a két Williams, majd egymást váltva a két Force India és Lotus Perez, Grosjean, Maldonado és Hülkenberg sorrendben.
A büntetések után a mezőny harmadik harmadában kaptak helyek a McLarenek, a Red Bullok és a Toro Rossók. Az első tízből természetesen mindenki a lágy gumin rajtolt, hátrébb Sinz, Kvjat, Alonso és a sauberes Nasr választotta a közepes keveréket.
A startot siralmasan kapta el Räikkönen, a teljes mezőny elment mellette, míg Hamilton megtartotta a vezető pozíciót, mögé Vettel került. Mögöttük a két Williams, Rosberg csak az 5. lett.
Az első kör végén a sorrend Hamilton, Vettel, Massa, Bottas, Perez, Rosberg, Grosjean, Hülkenberg, Ericsson és Button volt a top10-ben. A belgiumi 3. hely után sokat remélő Lotus rögtön elveszítette mindkét autóját, műszaki hibával Maldonado és Grosjean is félreállt.

A rajtot elbakizó Räikkönen a második kör végére a 11. helyre kapaszkodott vissza és folytatta az előretörést.
A 7. körre a finn a 9. helyre jutott, közben Jenson Buttont lazán előzte meg Sainz, Ricciardo és Kvjat is. Hamilton eddigre 4 másodperces előnyt autózott ki Vettellel szemben.
A közepes keveréken induló Sainz a 11. körben indította a tervezett kerékcseréket, lágyat kapott, kétkiállásos stratégiára készült.
A 14. körben Rosberg benézett Bottas mellé, de nem sikerült előznie, a fin jól zárta az íveket. A sikertelen próbálkozás után a fékek melegedése miatt vissza is vett.
A 15. körben Max Verstappen követte Red Bull-os “családtagjait”, a célegyenesben a DRS segítségével legyűrte Buttont, a McLaren veteránját a 13. helyre szorította.
A Mercedes a 19. körben “vette ki” Rosberget Bottas mögül, a Pirelli jóslatával összhangban közepes keverékre váltott. A következő körben a Williams reagált, Massánál cseréltek ugyanígy, a német a 7., a brazil a 8. helyre került.
Hamilton senkitől nem zavartatva, tiszta levegőben a leggyorsabb köröket futotta, már több mint 13 másodperccel vezetett Vettel előtt.
Bottas a 23. körre cserélt, ő Rosberg és Massa mögé, a 7. helye tért vissza. A Force Indiánál a 24. körig húzták, Perez 2,6 másodperc alatt kapta meg a fehér jelzésű Pirelliket.
Vettesl a 26., a vezető Hamilton a 27. körben váltott a közepes keverékre, mindkettejüknél simán ment a csere.

Féltávnál a Mercedes címvédője vezetett, mögötte Vettel, a még kerékcserére váró Räikkönen, majd Rosberg, Massa, Bottas, a szintén első etapját teljesítő Ricciardo, Perez, Kvjat és Hülkenberg haladt a top10-ben.
 
A régi gumikon haladó Räikkönen a 28. körben veszítette el a 3. helyet, Rosberg lazán előzte meg a DRS-zónában. A 2007-es bajnokot ki is hívták a következő körben ki is hívták, de a bokszutca bejáratánál hajszál híján kiütötte a sereghajtó Manor spanyolja, Roberto Merhi. Óriásit kellett fékeznie, hogy ne rohanjon bele a Ferrariba. A finn veterán a 10. helyre tért vissza.
Miután az elnyújtott első etapot vivő Ricciardo is kiállt, Räikkönen a 8. helyre lépett előre a sauberes Ericsson megelőzésével. A 33. körre Nico Hülkenberget is legyűrte a célegyenes végén, a 7. helyre kapaszkodott fel.
Verstappen Spa után újra “alázta” a sauberes Nasrt, ahogy Belgiumban, Monzában is külső íven – ezúttal a célegyenes végén – hagyta ott a brazilt. A rajtrács végéről indult holland ifjonc a 13. helyre lépett fel.
Tíz körrel a leintés előtt Hamilton már egy bokszkiállásnyi idővel, 22 másodperccel vezetett Vettel előtt, mögöttük Rosberg, Massa, Bottas, Perez, Räikkönen, Hülkenberg, Ericsson és Ricciardo haladt a pontszerző helyeken.
Hamiltont a csapat öt körrel a vége előtt arra kérte, hogy húzzon bele, mert valami probléma van az autóval. A címvédő kicsit értetlenül azt válaszolta, hogy ennél többet nem tehet, de a Merci megnyugtatta, hogy jól csinálja.
Az 51. körben Räikkönen utolérte Perezt, a célegyenes végén a DRS-sel meg is előzte, a 6. helyre lépett fel.
Ebből az 52. körben az 5. hely lett, ugyanis a Vettelt épp utolérő Nico Rosbergnél a motor kigyulladt, félre kellett állnia. A csapattárs Hamiltonnak még másfél kört kellett kibírnia a győzelemig.
A Mercedes bajnoka idegesen, de simán célba is ért, Vettel is lazán hozta a 2. helyet, míg Felipe Massa csapattársa utolsó körös támadásait visszaverve beért a 3. helyre, megismételve tavalyi eredményét.

A tifosik előtt első dobogós helyezését szerző Vettel “Grazie ragazzi, forza Ferrari, forza Monza!” (köszi fiúk, hajrá Ferrari, hajrá Monza) üzenettel nyugtázta az eredményt.

Olasz Nagydíj, Monza, 2015.09.06.

 A vb-pontversenyek állása 12 futam után (még 7 van hátra):
      pilóták:
 1. L. Hamilton (angol, Mercedes AMG) 252 pont
 2. N. Rosberg (német, Mercedes AMG) 199
 3. S. Vettel (német, Ferrari) 178 
 4. F. Massa (brazil, Williams) 97
 5. K. Räikkönen (finn, Ferrari) 92
 6. V. Bottas (finn, Williams) 91
 7. D. Kvjat (orosz, Red Bull) 58
 8. D. Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 55

 9. R. Grosjean (francia, Lotus) 38
10. S. Perez (mexikói, Force India) 33
11. N. Hülkenberg (német, Force India) 30
12. M. Verstappen (holland, Toro Rosso) 26
13. F. Nasr (brazil, Sauber) 16
14. P. Maldonado (venezuelai, Lotus) 12
15. F. Alonso (spanyol, McLaren) 11
16. C. Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 9
17. M. Ericsson (svéd, Sauber) 9
18. J. Button (angol, McLaren) 6
19. W. Stevens (angol, Manor Marussia) 0
20. R. Merhi (spanyol, Manor Marussia)
    csapatok:
 1. Mercedes 451 pont
 2. Ferrari 270
 3. Williams 188
 4. Red Bull 113
 5. Force India 63
 6. Lotus 50
 7. Toro Rosso 35
 8. Sauber 25
 9. McLaren 17
10. Manor Marussia 0

Kommentek

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

F1: Hamilton dobta az edzőjét

Lewis Hamilton a 2017-es idényre megvált trénerétől, mostantól a saját elképzelései szerint edz, de motiváltabb, mint bármikor.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Fontos változás jön a rendszámoknál

Áprilistól nyílik lehetőség a közúti forgalomban a szürke rendszám­tábla kitételére azokra a gépjárművekre, amelyekre biciklitartó van felszerelve.

Brutális C-kupéval erősít a Mercedes

Az AMG C63 R egy közútra száműzött pályaversenyautó lesz, ami már úgy is hátborzongató, hogy semmit nem tudunk róla.

Figyelj, ezzel a civil autóval vadásznak a rendőrök

Már Keszthelyen és Nagykanizsán is segíti a rendőrség munkáját a két fedélzeti kamerája miatt speciális feladatokra is alkalmas felderítőautó.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.