Lewis Hamilton monzai sikerét azért vizsgálták, mert a futam előtt a bal hátsó gumijában az előírt minimumnál 0,3 psi-vel (0,02 barral) alacsonyabb volt a nyomás az FIA mérései szerint. A rajtrácson Lewis Hamiltoné mellett Nico Rosberg, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel autóját vizsgálták.

A felügyelők az összes álláspont meghallgatása után megállapították, hogy amikor az abroncsok felkerültek az autókra, “még a helyes nyomás volt bennük.”
A felügyelők szerint a mérés időpontjában a gumimelegítő paplanokat már lekapcsolták, így a mért eredmény a megengedett maximumnál jóval alacsonyabb hőmérsékletnél állt elő.
A felügyelők írásos határozata alapján a döntésnél figyelembe vették, sőt elégedettek voltak azzal, hogy a csapat pontosan betartotta az előírt procedúrákat a verseny előtt, amelyet a Pirelli képviselője is figyelemmel kísért.
A felügyelők döntése alapján további teendő nincs az ügyben, ám azt ajánlják az FIA-nek és a Pirellinek, hogy részletesebb előírásokat határozzanak meg a mérésekkel kapcsolatban.