Bár a Pirelli és a Forma-1-es visszatérésre pályázó Michelin között Bernie Ecclestone dönt majd, ő pedig a legkevésbé sem burkoltan az olasz gyártót akarja a sportágban látni, a Pirelli maga sem biztos a folytatásban.
A gyártó az eredeti kéréseknek megfelelően kevésbé tartós, gyorsan kopó abroncsokat gyártott az F1 számára, de 2011 óta számtalan kritika érte a termékeit, legutóbb a Belga Nagydíjon történt defektek kapcsán, miközben a fejlesztéseiket csak számítógépes szimulációval, virtuális tesztekkel végezhetik.
A Pirelli most azt mondja, csakis azzal a feltétellel maradnak, ha a Forma-1 2017-es nagy szabályváltozási csomagjára valódi teszteléssel készülhetnek.


“Ez a feltételeink közé tartozik. Egyszerűen nem folytathatjuk úgy, hogy nem végezhetjük rendesen a munkánkat. Tesztprogram nélkül nem maradhatunk a Forma-1-ben. Ahhoz, hogy maradjunk, sokkal jobb együttműködésre van szükség az összes érdekelt részéről. Nem vághatunk neki a például a gumik szélességét illetően drámai változásokat hozó 2017-nek úgy, hogy egyáltalán nincs lehetőségünk Forma-1-es autóval tesztelni” – magyarázta a milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery Monzában.
“Tettünk már javaslatokat arra, hogyan illeszthetők be a tesztek a nagyon sűrű naptárba, emellett az autónak is eltérőnek kell lennie a mostaniaktól, hiszen szélesebb lesz a nyomtáv, nagyobb lesz a leszorítóerő. Szerintem nagyjából hatszor három nap kellene a jövő évben, plusz a 2017-es téli tesztek.”