F1: Tesztelés nélkül nem akar maradni a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.05. 08.45

A Pirellinek megint kezd elege lenni, csak akkor maradnak a Forma-1-ben 2016-on túl is, ha rendes teszteléssel készülhetnek a 2017-es szabályváltozásokra.

Bár a Pirelli és a Forma-1-es visszatérésre pályázó Michelin között Bernie Ecclestone dönt majd, ő pedig a legkevésbé sem burkoltan az olasz gyártót akarja a sportágban látni, a Pirelli maga sem biztos a folytatásban.
A gyártó az eredeti kéréseknek megfelelően kevésbé tartós, gyorsan kopó abroncsokat gyártott az F1 számára, de 2011 óta számtalan kritika érte a termékeit, legutóbb a Belga Nagydíjon történt defektek kapcsán, miközben a fejlesztéseiket csak számítógépes szimulációval, virtuális tesztekkel végezhetik.
A Pirelli most azt mondja, csakis azzal a feltétellel maradnak, ha a Forma-1 2017-es nagy szabályváltozási csomagjára valódi teszteléssel készülhetnek.


“Ez a feltételeink közé tartozik. Egyszerűen nem folytathatjuk úgy, hogy nem végezhetjük rendesen a munkánkat. Tesztprogram nélkül nem maradhatunk a Forma-1-ben. Ahhoz, hogy maradjunk, sokkal jobb együttműködésre van szükség az összes érdekelt részéről. Nem vághatunk neki a például a gumik szélességét illetően drámai változásokat hozó 2017-nek úgy, hogy egyáltalán nincs lehetőségünk Forma-1-es autóval tesztelni” – magyarázta a milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery Monzában.
“Tettünk már javaslatokat arra, hogyan illeszthetők be a tesztek a nagyon sűrű naptárba, emellett az autónak is eltérőnek kell lennie a mostaniaktól, hiszen szélesebb lesz a nyomtáv, nagyobb lesz a leszorítóerő. Szerintem nagyjából hatszor három nap kellene a jövő évben, plusz a 2017-es téli tesztek.”

Kommentek

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.