F1: Hamilton nyakán a Ferrarik a hazai pályán

Forma-1 Olasz Nagydíj, kvalifikácó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.05. 15.09

Az Olasz Nagydíj kvalifikációján Lewis Hamilton magabiztosan hozta a pole-t, a régi motorral induló Rosberget viszont mindkét Ferrari verte.

A reggeli eső és a délelőtti, száradó aszfalton zajlott harmadik szabadedzés után napos, száraz időben (22 fokos levegő- és 34 fokos aszfalthőmérséklet) kezdődött az Olasz Nagydíj kvalifikációja Monzában.
A Q1-ben elsőként a két Manor gurult ki, majd a Force Indiá-s Nico Hülkenberg követte őket. A Mercedesnél Nico Rosberg lépéshátrányból kezdett, ugyanis az edzések után motort cseréltek nála, visszakapta az eddig használt régi erőforrást, míg Hamilton az új specifikációjú hajtáslánccal lépett pályára. A Red Bullnál még az első szakasz kezdetén is dolgoztak Daniel Ricciardo autóján, az ausztrálnál szintén egy régebbi – igaz, a hétvégén frissen bevetett – darabot szereltek be. A Toro Rossó-s MaxVerstappennél is hasonló volt a helyzet.
Verstappennél leszállt a kasztni egy része


A Mercedesek természetesen az élre ugrottak, mögöttük Räikkönen és a Force Indiák következtek. Ricciardo még épp időben kiért a pályára, a 14. időt autózta, épp átcsúszott, Verstappennél viszont nagyon elkapkodtak valamit, a Toro Rossóról egyszerűen leszakadta a motorborítás a második egyenesen – kár volt sietni, mivel amúgy sem fejezhetett volna be teljes kört az újonc.
Az idő nélkül záró Verstappen mellett a két Manor, és immár szokás szerint a két McLaren búcsúzott az első szakasz végén. A rajtrács végén persze nem ez lesz a sorrend, Ricciardo, Kvjat és Carlos Sainz Jr. is hátrasorolást kap a motorcserék miatt vasárnapra. 
A Q2-ben nem lazsáltak a Mercedesnél, Rosberg és Hamilton ment ki először, az angol 8 tizeddel jobb kört ment első nekifutásra. Rosberggel Vettel, majd Räikkönen is elbírt az első körén, a tifosik tomboltak a lelátókon.
A mercisek nem is erőltették a szakasz végét, amikor Vettel előrébb ugrott a 2. helyre, ahogy a Williamsek is javultak. A Force India pilótái egy kis szerencsével mentek tovább, míg a Lotusnál csak Romain Grosjean hozta, amit az autó tudott, Pastor Maldonado újra leszerepelt.
Mivel a második szakaszra Ricciardo ki sem ment, így ő volt az első a kiesők között, “erőből” pedig Kvjat, Sainz, a sauberes Felipe Nasr és Maldonado nem jutott tovább.
A Q3 első menetében Hamilton simán hozta az elsőséget, a két ferraris mellett azonban a williamses Massa is gyorsabb kört futott Rosbergnél, a németnek javítania kellett.


A mindent eldöntő köröket az összes szereplő egy próbálkozásból próbálta megoldani, mindent feltekertek, jöttek az egyéni szektorcsúcsok. Vettel és Räikkönen is javított, a finn meg is előzte csapattársát, Hamilton viszont a korábbinál rosszabb idejével is megőrizte az elsőséget. Rosberg nem tudott eleget lefaragni, a 4. lett, mögötte Massa és Bottas, a Force Indiá-s Sergio Perez, majd Grosjean, Hülkenberg és Nasr végzett.
A Mercedes címvédője sorozatban 7. pole-ját szerezte, pályafutása egészét tekintve 50. pole-ját hozta 50. mercedeses versenyhétvégéjén.  
Az utolsó idei európai verseny, az Olasz Nagydíj vasárnap a szokásos időben, délután 14 órakor kezdődik.
F1: Hamilton nyakán a Ferrarik a hazai pályán 1

Kommentek

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.