Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Magyar Nagydíj előtt úgy döntött, hogy ejti az erőforrások cseréért a hátrasoroláson kívül a futamra is átnyúló büntetéseket, a maximum a rajtrács végére száműzetés lehet, a McLaren-Honda Belgiumban élt is – visszaélt? – ezzel, és Fernando Alonso és Jenson Button autójában is kétszer cseréltek erőforrást.


A McLaren most, Monzában csak egy-egy új motort tesz az autóiba, a Red Bull viszont a wokingiak legutóbbi húzását másolja, az eredetileg tervezett helyett két-két csere jön Daniel Ricciardónál, Danyiil Kvjatnál és a Toro Rossó-s ifjabb Carlos Sainznál is, míg a Belgiumban már új motort kapott Max Verstappen most még egy frissebbet kap.
Ahogy a McLaren, úgy a Renault-val szerelt Red Bull-csapatok sem számíthatnak sok jóra a motorerőt jutalmazó, tehát a Mercedes-csapatoknak kedvező monzai pályán, ezen a hétvégén belefér a hátrasorolás, Szingapúr utcai pályájára így viszont több friss erőforrást is vihetnek.
A Red Bull-csapatok taktikai húzását az is indokolta, hogy a Renault az eredeti terveivel ellentétben az Orosz Nagydíjra még nem készül el a motorfejlesztéseivel, valószínűleg csak az Amerikai Nagydíjra érkezik az új csomag, addig pedig nem lehetett volna kihúzni egy-egy erőforrással.