Alonso: A Ferrari sem örülhet!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.05. 17.20

A McLaren-Hondával csak a 17. idővel záró Fernando Alonso igyekszik a Ferrari Mercedeshez mért lemaradásával vigasztalni magát Monzában.

Fernando Alonso számára minden bizonnyal most jött el az idény legfájdalmasabb hétvégéje, hiszen a tavalyig a Ferrarinál versenyző, de idén a versenyképtelen McLaren-Hondában ülő spanyol már az első szakaszban búcsúzott az Olasz Nagydíj időmérőjén, miközben a maranellói csapat pilótái Lewis Hamilton mögött a 2-3. helyet hozták a tifosik előtt.
A kétszeres világbajnok a kvalifikáció után csűrte-csavarta a valóságot, amikor arról kérdezték, örül-e a Ferrari monza sikerének:


“A jó teljesítmény csak viszonylagos, attól függ, ki a mérce. Hozzánk képest remekelnek, de az együtt töltött öt évünkhöz képest nincs változás. Néhány idényben még vezettük is a bajnokságot az Olasz Nagydíj idején, most viszont csak harmadik a csapat (sic!), 100 ponttal vannak lemaradva a Mercedes mögött. Gratulálok a csapatnak, de úgy gondolom, hogy a Ferrari nem örülhet ennek” – mondta a tényeket nagyvonalúan kezelve, hiszen a Ferrari lazán a második a konstruktőri versenyben a Williams előtt, a hátrányuk viszont nem kevesebb mint 184 pont a Mercedeshez képest.
Alonso a 17. időt autózta a kvalifikáción, amire nyilván sem ő, sem a McLaren-Honda nem lehet büszke, a kétszeres bajnok sem tudott szépíteni a helyzeten, elsősorban a motorszállítót hibáztatta:


“Sok mindenen dolgozunk, sok területen kell még javulnunk, de egy olyan pályán, ahol csak hat kanyar van, és a GPS szerint mindegyikben 3-3 tizedet veszítünk, az egyeneseken kellene behozni a három másodperces hátrány maradékát. Az egyeneseken viszont hiába nyomjuk tövig a gázt, nem sokat tehetünk, a motorerő hiánya az ilyen pályákon még hangsúlyosabb.”
“De az is mindegy lett volna, ha továbbjutunk a Q2-be, nem mentünk volna ki, mert nem maradt elég gumink. Ugyanaz volt, mint Spában: egy kör a Q1-ben, hogy kiderüljön, milyen  viselkedésre számíthatunk az autótól a versenyen, és ennyi.”

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.