F1: Vettel dicsérte a Pirellit, Hamilton kiakadt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.04. 07.40

A Belga Nagydíjon ijesztő defektet elszenvedett Sebastian Vettel elégedett volt a Pirelli vizsgálatával és megoldásával, Lewis Hamilton viszont most kezdett aggódni.

A Belga Nagydíj hétvégéjén történt defektek után a versenyzők komolyan kritizálták a Pirellit, a leghangosabban természetesen a két “áldozat”, Nico Rosberg és Sebastian Vettel. 
Az olasz gyártó a monzai hétvége előtt ismertette vizsgálatának eredményeit, természetesen a pilóták is újra reagáltak a csütörtöki sajtótájékoztatón. Vettel a korábbiaknál nyugodtabban, megértőbben beszélt:
“Szerintem elfogadhatatlan hogy olyan sebességnél hirtelen felrobbanjon a gumi. Ezt mondtam a futam után és nincs is mit hozzátennem. A vizsgálatok az elemzések részben magyarázatot adtak az okokra, de nem minden kérdésben, és még folytatódnak is. A legfőbb, hogy előrelépés történjen. Úgy tűnik, a Pirelli nagyon profin és odafigyeléssel kezelte az ügyet és a jó irányba haladnak a dolgok.”


Rosberg szintén elégedett volt a Pirelli Spa utáni lépéseivel: “A lehető leggondosabban jártak el, meggyőződésem, hogy biztonságban leszünk ezen a hétvégén.”
A veterán Felipe Massa azért figyelmeztetett, hogy a pályán lévő törmelék nem mentség: 
“Minden futamon van törmelék a pályán, néha kevesebb, néha több. A gumiknak elég erősnek kellene lennie ahhoz, hogy kibírják az olyan kisebb dolgokat, amikkel a pályán találkozunk.”
A Pirelli rövid távú megoldásként az Olasz Nagydíjra új ajánlásokat tett a csapatoknak a kerekek dőlésszögét és az abroncsnyomást illetően, az utóbbi 25-30 százalékkal eltér a megszokottól. 
Vettel üdvözölte a reakciót, de hosszú távú megoldás is szeretne látni:
“Ezek rövid távú dolgok, majd meglátjuk, milyen lesz. Egy-hét hét alatt előállni valami ideiglenes megoldással egy dolog, de hosszabb távon világosan kell látnunk, mi történt. Világos, hogy mindenki igyekszik mindent beleadni. Pár éve is volt egy elfogadhatatlan szituáció (a 2013-as Brit Nagydíjon), utána jött a válasz és nem volt több probléma. A professzionális hozzáállás működik.”
A címvédő Lewis Hamilton viszont a legkevésbé sem örült a Pirelli monzai javaslatainak:


“Én nem hiszem, hogy az abroncsnyomás növelése a jó megoldás, de így is, úgy is ez lesz. Nincs megoldásom, de nekem tökéletesen megfelelt volna a korábbi dolog is. Szerintem ilyen magas nyomás még sosem volt ezekben a gumikban, nem is úgy tervezték őket, eddig az optimális tartományban használtuk. Most kilépünk az optimális tartományból és (a dőlésszög változása miatt) a guminak más felületét használjuk, nő a kopás, csökken a tapadás, kész katasztrófa lesz!”

Kommentek

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.