A Belga Nagydíj hétvégéjén történt defektek után a versenyzők komolyan kritizálták a Pirellit, a leghangosabban természetesen a két “áldozat”, Nico Rosberg és Sebastian Vettel. 
Az olasz gyártó a monzai hétvége előtt ismertette vizsgálatának eredményeit, természetesen a pilóták is újra reagáltak a csütörtöki sajtótájékoztatón. Vettel a korábbiaknál nyugodtabban, megértőbben beszélt:
“Szerintem elfogadhatatlan hogy olyan sebességnél hirtelen felrobbanjon a gumi. Ezt mondtam a futam után és nincs is mit hozzátennem. A vizsgálatok az elemzések részben magyarázatot adtak az okokra, de nem minden kérdésben, és még folytatódnak is. A legfőbb, hogy előrelépés történjen. Úgy tűnik, a Pirelli nagyon profin és odafigyeléssel kezelte az ügyet és a jó irányba haladnak a dolgok.”


Rosberg szintén elégedett volt a Pirelli Spa utáni lépéseivel: “A lehető leggondosabban jártak el, meggyőződésem, hogy biztonságban leszünk ezen a hétvégén.”
A veterán Felipe Massa azért figyelmeztetett, hogy a pályán lévő törmelék nem mentség: 
“Minden futamon van törmelék a pályán, néha kevesebb, néha több. A gumiknak elég erősnek kellene lennie ahhoz, hogy kibírják az olyan kisebb dolgokat, amikkel a pályán találkozunk.”
A Pirelli rövid távú megoldásként az Olasz Nagydíjra új ajánlásokat tett a csapatoknak a kerekek dőlésszögét és az abroncsnyomást illetően, az utóbbi 25-30 százalékkal eltér a megszokottól. 
Vettel üdvözölte a reakciót, de hosszú távú megoldás is szeretne látni:
“Ezek rövid távú dolgok, majd meglátjuk, milyen lesz. Egy-hét hét alatt előállni valami ideiglenes megoldással egy dolog, de hosszabb távon világosan kell látnunk, mi történt. Világos, hogy mindenki igyekszik mindent beleadni. Pár éve is volt egy elfogadhatatlan szituáció (a 2013-as Brit Nagydíjon), utána jött a válasz és nem volt több probléma. A professzionális hozzáállás működik.”
A címvédő Lewis Hamilton viszont a legkevésbé sem örült a Pirelli monzai javaslatainak:


“Én nem hiszem, hogy az abroncsnyomás növelése a jó megoldás, de így is, úgy is ez lesz. Nincs megoldásom, de nekem tökéletesen megfelelt volna a korábbi dolog is. Szerintem ilyen magas nyomás még sosem volt ezekben a gumikban, nem is úgy tervezték őket, eddig az optimális tartományban használtuk. Most kilépünk az optimális tartományból és (a dőlésszög változása miatt) a guminak más felületét használjuk, nő a kopás, csökken a tapadás, kész katasztrófa lesz!”