F1: Decemberig tart a 2016-os idény?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.04. 15.30

Lehetséges, hogy a jövő évben egészen december közepéig tart majd a Forma-1-es világbajnokság, mivel a csapatok nem akarnak megválni a nyári szünettől.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén már egészen korán közzétette a 2016-os Forma-1-es világbajnoki idény előzetes versenynaptárát, amely több lényegi változást is tartalmazott az elmúlt években megszokotthoz képest.
21 fordulósra tervezett szezon március közepe helyett csak április 3-án kezdődik majd az Ausztrál Nagydíjjal, míg az általában azt követő Maláj Nagydíj őszre, a szomszédos Szingapúri Nagydíj mellé került. 
A sűrű menetrend miatt a háromhetes nyári szünet is kéthetesre rövidül majd, de ez utóbbi nagyon nem tetszik a csapatoknak, álláspontjuk szerint elengedhetetlen, hogy egy ilyen hosszú szezonban rendesen pihenhessenek a dolgozók.
 


Az Autosport szerint az egyik lehetséges megoldás a Maláj Nagydíj további mozgatása lehet, egészen az idény legvégére. Ezzel a Magyar és a Belga, valamint az Olasz és a Szingapúri Nagydíj is két-két üres hétvége lenne, mielőtt a csapatok elbúcsúznak európától és beindul hajtás. Szepang december 4-ére vagy akár 11-re is kerülhet.
Bár logisztikai szempontból tökéletesen logikus Malajzia és Szingapúr párosítása, üzletileg már nem olyan okos dolog ugyanazt a régiót egy héten belül két futammal “megbombázni”, Bernie Ecclestone így örömmel gondolja újra a menetrendet. 
“Malajziát arrébb rakjuk, elvisszük Szingapúr mellől. A malajziaiaknak nem volt gondjuk (a naptárral), de Szingapúrban nem örültek a párosításnak, így megnéztük, mit tehetünk. Azt hiszem, ezen kívül nem lesz már változás” – mondta az Autosportnak. 

Kommentek

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.