F1: A pilóták is bezárnák a versenyautókat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.04. 11.30

Justin Wilson augusztusi indycaros balesete óta az F1-es versenyzők egyre inkább támogatják a zárt pilótafülkék bevezetését.

Hamarosan újabb teszteket végez a témában a Nemzetközi Automobil Szövetség, egyelőre annyi az ígéret, hogy “lesz valamilyen megoldás.” Az F1-es pilóták kezdenek belenyugodni az elkerülhetetlenbe.
“Ami biztos, hogy egy bukósisak nem nyújt elegendő védelmet” – mondta Carlos Sainz. Eddig főleg két érv szólt a zárt autók ellen: sokan kifogásolták, hogy mentés esetén értékes másodpercek, esetleg percek veszhetnek el, és a hagyományokkal is teljesen szembemegy a megoldás.
“Attól, hogy esetleg bezárják a tetejét, egy F1-es autó még F1-es marad” – vélekedett Valtteri Bottas. “Ha a biztonságról van szó, nyitott vagyok bármire.”


Jenson Button véleménye is hasonló, az angolnak ráadásul már két gokartos ellenfele is életét veszítette, Wilson mellett Dan Wheldon lett baleset áldozata. “Mindig azok között voltam, akik azt mondták, ez nyitott autós sorozat.” 
“De azt hiszem, mindannyiunknál betelt a pohár, ideje tenni valamit. Már rég nem a hetvenes években vagyunk, ki tudunk találni valamit” – fogalmazott Button.
Noha Sebastian Vettel általában a klasszikus autóversenyzést kedveli, ő sem tiltakozna a változás ellen. “Ha ez azt jelentené, hogy Justin még mindig köztünk van, szerintem senki nem mondaná azt, hogy nincs szükség erre” – így Vettel.
“Nagyon szomorú történet, és ugyan nem vagyok a zárt pilótafülkék híve, meg kell vizsgálnunk a kérdés.”
Fernando Alonso egyetért. “A Le Mans szériában már régóta alkalmazzák ezeket a megoldásokat, és az a sorozat valósággal szárnyal” – nyilatkozta Alonso. “Biztos vagyok benne, hogy az FIA és mindenki más vizsgálja ezt a kérdést.”
“Nem tudom, hogy előállnak-e megoldással is, de a minimum, amit megtehetünk, hogy tesztelünk néhány elképzelést.”
Lewis Hamilton szerint nehéz témáról van szó. “Az egyik oldalról úgy látom, hogy megjelenhetnek a zárt pilótafülkék a jövőben” – fejtegette Hamilton. “De én Ayrton Senna generációját nézve nőttem fel, és ez a sorozat mindig nyitott volt.”
“Nehéz radikálisan megváltoztatni mindent, de néha a változás jelenti a fejlődést. Sokkal kevesebb haláleset van, mint húsz éve, de még mindig túl sok. Változtatnunk kell néhány dolgon az F1 érdekében, a lehetőségeket pedig tanulmányoznunk kell.”

Kommentek

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.