F1: Kiderült, mi okozta Vettel defektjét

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.09.03. 15.30

Monzában nyilvánosságra hozta a Sebastian Vettel spái defektje miatt indított vizsgálat eredményét a Pirelli. Törmelék okozta a látványos durranást.

Részben visszakozott a Pirelli Sebastian Vettel spái defektje ügyében. A verseny után kirobbant vitában a gyártó még azt állította, hogy a német pilóta túl hosszú etapja miatt egyszerűen elhasználódtak az abroncsok, ezzel igyekezett a Ferrarira tolni a felelősséget.
Monzában ezzel szemben azt jelentette be a Pirelli, hogy ugyan az abroncsokkal futott túl hosszú etapnak is szerepe volt a defektben, ahhoz hozzájárult egy törmelék okozta sérülés is.
A Pirelli megerősítette, hogy Belgiumban rendkívül sok, összesen 63 vágást számoltak össze a gumikon, holott az idei 15 rendezvény (versenyek és tesztek) átlaga mindössze 1,2 volt. A Pirelli szerint a betétfutamokon történt számtalan baleset lehetett felelős a sérülésekért, emiatt a verseny előtt extra pályatakarítást is kértek az FIA-től.
A részletes technikai elemzés kizárta, hogy bármilyen szerkezeti probléma lett volna az abroncsokkal. A Pirelli közleményében következményekről nincs szó azon kívül, hogy a gyártó javaslatot tett egy olyan tanulmány elkészítésére, amely a pályák hatékonyabb takarítási módjait vizsgálja.
Noha szó volt arról, hogy Monzától a Pirelli szigorúbb ajánlásokat ad a csapatoknak a gumikkal kapcsolatban, a Speed Weeknek az egyik csapatfőnök azt mondta, hogy “egyelőre nem érkezett semmilyen új kérés” az olaszok részéről. Így valószínűleg Monzában sem írják elő kötelezően, hogy hány kört lehet megtenni a különböző keverékekkel.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.