F1: A régiek munkájából él a Ferrari?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.09.01. 12.40

A Ferraritól tavaly év végén elküldött főtervező szerint a mostani eredmények még az előző gárdának köszönhetők, Fernando Alonsót és őt is meg kellett volna tartani.

A Ferrarinál a 2014-es idény végén jelentős átalakítások zajlottak, távozott az elnök, Luca di Montezemolo, a csak májusban kinevezett csapatfőnök, Marco Mattiacci, Fernando Alonso, az egyik technikai főnök, Pat Fry, valamint a főtervező Nikolas Tombazis is.
Az új fejesek: Allison és Arrivabene


Az utóbbi szakember most az olasz Corriere della Serának adott interjújában arról beszélt, hogy az új főnök, Maurizio Arrivabene nevével fémjelzett, már két futamgyőzelmet szerző társaság a korábbi gárda munkájának gyümölcseit aratja le. Az idei autó, az SF15-T még Tombazis keze alól került ki.
“Egészen december elejéig dolgoztam rajta, amikor már az építésnél tartottunk. Érdekelne, mit kommunikálna akkor a Ferrari, ha nem egy jó autó lenne” – mondta a görög szakember.
Tombazis elismeri, hogy a Ferrarinál jól döntöttek, amikor James Allisont a megfelelő időben állították a 2015-ös projekt élére, de igazságtalannak érzi, hogy őt és a felívelésért szintén sokat dolgozó Fry-t menesztették.
Fry és Tombazis


“Sajnálom, hogy nem adhattam bajnoki autót Fernandónak, a Ferrari jobban tette volna, ha megtartja őt. És engem is. Az is bánt, hogy a vezetés nem volt elég türelmes, hogy megvárja a munkánk eredményeit. A formajavulás egyik kulcseleme az infrastruktúra modernizációja volt, ezen a téren Pat Fry tett nagyon sokat.”
Tombazis emlékeztetett, hogy a 2015-ös autó volt az első, amelyet  a – Fry vezetésével – felújított szélcsatornában fejleszthettek.
A kérdésre, hogy szerinte ő és Fry amolyan bűnbak volt-e Ferrarinál, igennel felelt: “Részben igen. Azért más bánásmódot vártam volna.”

Kommentek

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.