F1: A jövő héten megszülethet a Renault-csapat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.29. 09.55

Sajtóinformációk szerint a jövő hét elején megtörténhet a Lotus eladása, a Renault 2016-ban újra gyári csapattal vesz részt a Forma-1-ben.


A Renault a 2015-ös idény elején jelezte, hogy átgondolják a Forma-1-es szereplésüket, az opciók a kiszállástól a motorszállítói szerep folytatásán át a saját gyári csapat indításáig terjedtek.
Végül a harmadik lehetőség mellett döntöttek, a 2010-ben eladott enstone-i alakulatuk visszavásárlása következik, a brit Autosport úgy tudja, hogy hétfőn írják alá a szerződést, amelynek keretében 65 százalékos tulajdonrészt szereznek a csapatnál. A szaklap szerint ezért tíz éven keresztül évi 7,5 millió eurót fizet a Renault a Lotust jelenleg birtokló Genii Capitalnak.


Az autógyártó mellett a Renault-hoz szorosan kötődő Alain Prost maga is szerez 10 százaléknyi tulajdonrészt, a négyszeres világbajnok várhatóan vezető szerepet is kap majd, valahogy úgy, mint a Mercedesnél a Niki Lauda, aki résztulajdonos-elnökként fungál.
Míg a fentiek alapján 2016-tól már gyári csapattal szerepel a Renault az F1-ben, úgy tudni, egyelőre nem született döntés arról, mi is legyen az eddigi kiemelt partnernek számító Red Bull-lal és a Toro Rossóval.


A Red Bull-csapatoknak 2016 végéig élő szerződése van a Renault-val így akár az az abszurd helyzet is előfordulhat, hogy a Red Bull Racing jövőre is a francia gyártó első számú partnereként szerepel majd, míg a Lotusból létrehozott új gyári csapat Mercedes-motorokkal szerepel, de az azért valószínűbb, hogy szerződést bontanak, a Milton Keynes-iek Mercedesre, a faenzai kiscsapat pedig Ferrarira vált.

Kommentek

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.