A Belga Nagydíj hétvégéjén két látványos, nagy sebességnél bekövetkezett defekt okozott ijedséget: pénteken a szabadedzésen Nico Rosberg gumija robbant le a felniről, míg vasárnap délután a futamon Sebastian Vettel dobogós helyezése úszott el, amikor a jobb hátsója a végén adta meg magát.
A verseny után Vettel keresetlen szavakkal támadta a Pirellit, és Rosberg is elfogadhatatlannak nevezte a defekteket. 


Most a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA is megszólalt, diplomatikusan ugyan, de Vettel és Rosberg mögé besorolva biztonsági javításokat követelnek.
“A versenyzőknek meggyőződése, hogy a gumi teljesítőképességének végét nem robbanásos defektnek kellene jeleznie. Hiszem, hogy vannak olyan technológiák, amelyekkel meg lehetne akadályozni az abroncs szétesését, azonban rövid távon az a fő, hogy minden támogatást megadjunk a Pirellinek ahhoz, hogy a biztonság érdekében lépéseket tehessen” – nyilatkozta a BBC-nek az elnök, Alexander Wurz.
A GPDA ugyanakkor nem hajlandó egyszerűen túllépni a Belgiumban történteken, az FIA-tól és a Pirellitől is válaszokat várnak, szögezte le Wurz:


“Elvárjuk, hogy a lehető leggondosabban foglalkozzanak a spái defektekkel. Közös munkával kell rendeznünk a biztonsági kockázatokat. Tegyük hozzá, defektek mindig is előfordultak az F1 és az autóversenyzés története során, ez persze nem kívánatos, de tisztában vagyunk, milyen nehézségekkel néznek szembe a gyártók az egyre gyorsabb köridők miatt.”
“A fő az, hogyan reagál, hogyan kezeli a Forma-1 az ilyen meghibásodásokat, hogyan érjük el a jobb, gyorsabb, biztonságosabb gumik fejlesztését. Ez nem is csak a versenyzők biztonsága miatt cél, hiszen a biztonsági újítások aztán eljutnak az utcai gumikhoz is.”