F1: A versenyzők Vettelék mellé álltak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.27. 14.30

A Forma-1-es versenyzők szakszervezete, a GPDA csatlakozott Nico Rosberg és Sebastian Vettel Pirellit illető kritikáihoz, válaszokat és változtatásokat várnak.

A Belga Nagydíj hétvégéjén két látványos, nagy sebességnél bekövetkezett defekt okozott ijedséget: pénteken a szabadedzésen Nico Rosberg gumija robbant le a felniről, míg vasárnap délután a futamon Sebastian Vettel dobogós helyezése úszott el, amikor a jobb hátsója a végén adta meg magát.
A verseny után Vettel keresetlen szavakkal támadta a Pirellit, és Rosberg is elfogadhatatlannak nevezte a defekteket. 


Most a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA is megszólalt, diplomatikusan ugyan, de Vettel és Rosberg mögé besorolva biztonsági javításokat követelnek.
“A versenyzőknek meggyőződése, hogy a gumi teljesítőképességének végét nem robbanásos defektnek kellene jeleznie. Hiszem, hogy vannak olyan technológiák, amelyekkel meg lehetne akadályozni az abroncs szétesését, azonban rövid távon az a fő, hogy minden támogatást megadjunk a Pirellinek ahhoz, hogy a biztonság érdekében lépéseket tehessen” – nyilatkozta a BBC-nek az elnök, Alexander Wurz.
A GPDA ugyanakkor nem hajlandó egyszerűen túllépni a Belgiumban történteken, az FIA-tól és a Pirellitől is válaszokat várnak, szögezte le Wurz:


“Elvárjuk, hogy a lehető leggondosabban foglalkozzanak a spái defektekkel. Közös munkával kell rendeznünk a biztonsági kockázatokat. Tegyük hozzá, defektek mindig is előfordultak az F1 és az autóversenyzés története során, ez persze nem kívánatos, de tisztában vagyunk, milyen nehézségekkel néznek szembe a gyártók az egyre gyorsabb köridők miatt.”
“A fő az, hogyan reagál, hogyan kezeli a Forma-1 az ilyen meghibásodásokat, hogyan érjük el a jobb, gyorsabb, biztonságosabb gumik fejlesztését. Ez nem is csak a versenyzők biztonsága miatt cél, hiszen a biztonsági újítások aztán eljutnak az utcai gumikhoz is.”

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.