Vettel: Nem a Ferrari hibája volt a defekt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 12.05

Sebastian Vettel újra megszólalt a számára defekttel végződő Belga Nagydíj után, kitart amellett, hogy nem a Ferrari stratégiája vezetett a gumiproblémához.

Sebastian Vettel számára a 3. hely úszott el, amikor a múlt hétvégi Belga Nagydíj végén a jobb hátsó gumija defektet kapott és visszaesett. A futam után a német versenyző keresetlen szavakkal kritizálta a Pirellit, míg az olasz gyártó azzal válaszolt, hogy a csapatok ügyeskedése, az ajánlásaiktól való eltérés, valamint Vettel esetében a rizikós, egykiállásos stratégia vezetett az abroncsok meghibásodásához.


A Pirelli oldalára állt az egykori Renault-főnök, Flavio Briatore: “A gumik kulcsfontosságú elemek az F1-ben, szóval ha azt mondják, hogy két vagy három kerékcsere kell, de valaki egy kiállás mellett dönt, akkor kockáztat. Lehet, hogy összejön, de ha nem, akkor nem a gyártót kell hibáztatni” – mondta, hozzátéve azért, hogy a balhé végső soron jó a Forma-1 számára, így legalább beszélnek róla, miközben Hamilton “kétszázadszorra” nyert.
1998-99 világbajnoka, Mika Häkkinen is úgy véli, hogy az egy kiállással túl messzire mentek Vettelék.
“Spában, például az Eau Rouge-ban óriási leszorítóerő nehezedik az autóra, miközben a kerékvetőn megy át. A csapatok próbálják kiszámítani, meddig bírhatja a gumi, de nem szabadna kockázatokat vállalniuk.”
Bár a Ferrari vezetése és a Pirelli igyekszik elkerülni a nyílt háborút, a négyszeres világbajnok egy friss megszólalásában kitartott amellett, hogy nem ők hibáztak:
“Tegyük ezt tisztába: a csapattak közösen úgy döntöttünk, hogy végigvisszük a stratégiát. Én kiállok a csapat mellett, a csapat kiáll mellettem. A stratégia nem volt rizikós, a csapat nem hibázott” – írta a hivatalos oldalán megjelent közleményben.
A tények inkább Vettel és a Ferrari mellett szólnak, hiszen a Pirelli eredeti saját becslése szerint is kb. 40 kört kellett volna bírnia a közepes keverékű szettnek – igaz, utólag azt mondják, legfeljebb 22 lett volna ésszerű -, azonban az abroncs 28 kör után adta meg magát. 


A csapatfőnök, Maurizio Arrivabene is azt hangsúlyozza, hogy nem ötletszerűen, minden egy lapra feltéve próbálkoztak Spában:
“Amikor megterveztük a stratégiát, az teljesen jó volt. Egy kiállás. Az adatok alapján állítjuk fel a stratégiánkat. Őrültség lenne rossz adatelemzés alapján rizikós stratégiát adni a versenyzőnek. Higgyék el, mi elvégeztük a munkánkat.”

Kommentek

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.