Vettel: Nem a Ferrari hibája volt a defekt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 12.05

Sebastian Vettel újra megszólalt a számára defekttel végződő Belga Nagydíj után, kitart amellett, hogy nem a Ferrari stratégiája vezetett a gumiproblémához.

Sebastian Vettel számára a 3. hely úszott el, amikor a múlt hétvégi Belga Nagydíj végén a jobb hátsó gumija defektet kapott és visszaesett. A futam után a német versenyző keresetlen szavakkal kritizálta a Pirellit, míg az olasz gyártó azzal válaszolt, hogy a csapatok ügyeskedése, az ajánlásaiktól való eltérés, valamint Vettel esetében a rizikós, egykiállásos stratégia vezetett az abroncsok meghibásodásához.


A Pirelli oldalára állt az egykori Renault-főnök, Flavio Briatore: “A gumik kulcsfontosságú elemek az F1-ben, szóval ha azt mondják, hogy két vagy három kerékcsere kell, de valaki egy kiállás mellett dönt, akkor kockáztat. Lehet, hogy összejön, de ha nem, akkor nem a gyártót kell hibáztatni” – mondta, hozzátéve azért, hogy a balhé végső soron jó a Forma-1 számára, így legalább beszélnek róla, miközben Hamilton “kétszázadszorra” nyert.
1998-99 világbajnoka, Mika Häkkinen is úgy véli, hogy az egy kiállással túl messzire mentek Vettelék.
“Spában, például az Eau Rouge-ban óriási leszorítóerő nehezedik az autóra, miközben a kerékvetőn megy át. A csapatok próbálják kiszámítani, meddig bírhatja a gumi, de nem szabadna kockázatokat vállalniuk.”
Bár a Ferrari vezetése és a Pirelli igyekszik elkerülni a nyílt háborút, a négyszeres világbajnok egy friss megszólalásában kitartott amellett, hogy nem ők hibáztak:
“Tegyük ezt tisztába: a csapattak közösen úgy döntöttünk, hogy végigvisszük a stratégiát. Én kiállok a csapat mellett, a csapat kiáll mellettem. A stratégia nem volt rizikós, a csapat nem hibázott” – írta a hivatalos oldalán megjelent közleményben.
A tények inkább Vettel és a Ferrari mellett szólnak, hiszen a Pirelli eredeti saját becslése szerint is kb. 40 kört kellett volna bírnia a közepes keverékű szettnek – igaz, utólag azt mondják, legfeljebb 22 lett volna ésszerű -, azonban az abroncs 28 kör után adta meg magát. 


A csapatfőnök, Maurizio Arrivabene is azt hangsúlyozza, hogy nem ötletszerűen, minden egy lapra feltéve próbálkoztak Spában:
“Amikor megterveztük a stratégiát, az teljesen jó volt. Egy kiállás. Az adatok alapján állítjuk fel a stratégiánkat. Őrültség lenne rossz adatelemzés alapján rizikós stratégiát adni a versenyzőnek. Higgyék el, mi elvégeztük a munkánkat.”

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.