F1: Szeptemberben tesztelik az új fejvédőket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 10.40

Az indycaros Justin Wilson halála további lendületet ad a formaautók fejvédelmi fejlesztésének, szeptemberben új megoldást tesztelnek majd.

Hétfőn belehalt sérüléseibe az indycaros Justin Wilson, akit az amerikai széria vasárnapi, poconói futamán talált fejen egy másik autóról származó törmelék. Wilson halála alig egy hónappal Jules Bianchié után következett, a francia pilóta szintén fejsérülése miatt veszítette életét, amelyeket a tavalyi Forma-1-es Japán Nagydíjon történt balesetében szerzett.
2009-ben a Magyar Nagydíj időmérőjén Felipe Massa fejét találta el egy pályán pattogó rugó, és bár a brazil felépült, nem sokkal az ő hungaroringi esete előtt a Forma-2-ben a fiatal Henry Surtees veszítette életét, amikor egy elszabadult kerék a fejének csapódott.
F1: Szeptemberben tesztelik az új fejvédőket 1
Nem jött be a polikarbonát borítás


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elmúlt fél évtizedben folyamatosan kutatta a formaautós versenyzők fejének védelmi lehetőségeit. Elsőként a vadászrepülők pilótafülkéjének borításához hasonló megoldással próbálkoztak, de a versenyzők autóba szorulásának kockázata miatt ezt elvetették. Felmerült az ilyen-olyan bukókeretek alkalmazása is, azonban ezek nagyban korlátoznák a pilóták kilátását.
Az FIA-nál azért nem adták fel, épp a múlt héten, még Wilson halála előtt tárgyaltak a további lépésekről, a tragikus eset pedig további lendületet adott az ügynek. A spanyol Marca értesülése szerint kedden újabb ülést tartottak, amelyen eldőlt, hogy szeptemberben további tesztekre kerül sor.


A Forma-1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting így beszélt az Autosportnak:
“Évek óta foglalkozunk a kérdéssel, több lehetséges megoldást is kipróbáltunk már, némelyiket sikeresen, másokat kevésbé sikeresen. Próbálkoztunk a vadászrepülős megközelítéssel, de a hátrányai nagyobbak voltak, mint az előnyei. Volt pár igen esetlen bukócsöves struktúra is, de a versenyzők nem látnának ki tőlük. Szóval igen nehéz megfelelő megoldást találni.”
A Mercedes koncepciója


“De van két másik elképzelés is, az első a Mercedestől származik” – utalt a versenyzők fejét amolyan glóriaként övező struktúrára Whiting. “Az nem akadályozza a pilóta kiemelését, ami az egyik legfontosabb szempont, egyszerűen egy tartópilléren álló, a versenyző feje fölött körbefutó gyűrű.”
“A másik egy különböző magasságú lapokból álló megoldás, amelyek a megfelelő szögekbe állítva gyakorlatilag láthatatlanok a versenyző számára.”
“Borzasztó sok időt és energiát fektettünk már a kutatásokba, de nem könnyű, sőt baromi nehéz ügy. Azonban biztos vagyok benne, hogy eredményes lesz a projekt, egy napon találunk majd valami megoldást, ami csökkenti a versenyzők fejsérülésének esélyét. Mennünk kell tovább, találni kell valamit, még ha nem is nyújt 100 százalékos védelmet minden körülmény között. Biztosan van valami megoldás.”
F1

Kommentek

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugókat? Ettől most eldobod az agyad

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.