F1: Mikor szakít a Red Bull és a Renault?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.24. 11.05

A Belga Nagydíj hétvégéjén felpörögtek az események, egyre közelebb a szakítás. A Renault a Lotus mellett a Force Indiával tárgyal, a Mercedes várja a híreket.

Az idény kezdete óta világos, hogy a 2010-2013 között szupersikeres Red Bull-Renault partnerség előbb vagy utóbb felbomlik, a kérdés csak a mikor.


A Belga Nagydíj hétvégéjén magasabb fokozatba kapcsolt az ügy, már pár nappal korábban felröppent, hogy a Mercedesnél zöld utat adtak a francia gyártóval szakítani készülő Red Bull fogadására, szombaton pedig már az terjedt a paddockban, hogy minden eldőlt, a Renault megvásárolja a Lotust, a Red Bull ugyanakkor máris kezdeményezte az amúgy 2016 végéig érvényes szerződésük felbontását.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko Spában konkrétumot még nem akart mondani: “A hivatalos álláspontunk az, hogy 2016 végéig szerződésünk van a Renault-val. Információink szerint a Renault Monzára dönt a jövőről, mi ennek a tükrében lépünk majd” – állította az Auto Motor und Sportnak.


A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul vasárnap már nem volt a pályán, kislánya születése miatt hazautazott, de a francia gyártó nagyköveteként is dolgozó négyszeres világbajnok Alain Prost annyit mondott, hogy egyelőre élnek a szerződések, azonban meg kell vizsgálni, mi a legjobb az érintettek számára, a párizsi igazgatótanács hamarosan dönteni fog.
A Red Bull mellett a Lotusnál is türelmetlenül várják a Renault döntését, ugyanis az enstone-i csapat úszik az adósságban, immár 18 millió fonttal tartozik a különböző partnereinek, a tavalyi tesztpilótával, Charles Pickel folyó jogi vitájuk miatt pedig le is foglalták az autóikat Spában.


“A csapat nagyon izgatottan várja a fejleményeket. Természetesen tárt karokkal fogadnánk a Renault-t. Nagyszerű a kapcsolatunk a (jelenlegi motorszállító) Mercedesszel, de a gyári csapattá válás fantasztikus lenne” – mondta a Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane.
“Nagyon-nagyon nehéz idényünk van, pénzügyileg az eddigi legnehezebb, minden követ meg kell mozgatnunk, hogy új alkatrészeket hozhassunk a versenyekre – ennek tükrében hihetetlen, hogy a dobogóra jutottunk” – utalt Romain Grosjean 3. helyére.
A 2003-2009 között már a Renault gyári alakulataként működő enstone-i csapat azonban nem érezheti biztonságban magát, ugyanis a francia márka másfelé is nézelődik, a Force Indiánál is érdeklődtek. Prost a tulajdonos-főnök Vijay Mallyával tárgyalt Spában.


“Tegnap (szombaton) jelezték, hogy egyelőre nincs döntés, még nem került konkrét tervezet a Renault igazgatótanácsa elé. Prost arról is érdeklődött, hogy mit gondolok a tulajdonlásról, elfogadható lenne-e, hogy kisebbségi résztulajdonosok legyünk, és ha igen, pontosan hogyan képzelnénk el. Általánosságban beszéltünk arról, hogy szeretnének újra konstruktőrré válni, hogy több csapattal is tárgyalnak, és hogy mi mit gondolunk, mire lenne lehetőség, mire nem” – mesélte az Autosportnak.
“Megkérdezték, hogy hajlandóak lennénk-e többségi tulajdonrész eladására. Ha nemet mondtam volna, akkor véget is ér a megbeszélés, de azt mondtam, hogy ezt a konkrét ajánlat fényében kellene mérlegelnünk, valamint érdeklődtem, hogy milyen jogok járnának a kisebbségi résztulajdonosnak. Egyelőre nincs ajánlat, még nem döntöttek.”

Kommentek

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.