Az idény kezdete óta világos, hogy a 2010-2013 között szupersikeres Red Bull-Renault partnerség előbb vagy utóbb felbomlik, a kérdés csak a mikor.


A Belga Nagydíj hétvégéjén magasabb fokozatba kapcsolt az ügy, már pár nappal korábban felröppent, hogy a Mercedesnél zöld utat adtak a francia gyártóval szakítani készülő Red Bull fogadására, szombaton pedig már az terjedt a paddockban, hogy minden eldőlt, a Renault megvásárolja a Lotust, a Red Bull ugyanakkor máris kezdeményezte az amúgy 2016 végéig érvényes szerződésük felbontását.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko Spában konkrétumot még nem akart mondani: “A hivatalos álláspontunk az, hogy 2016 végéig szerződésünk van a Renault-val. Információink szerint a Renault Monzára dönt a jövőről, mi ennek a tükrében lépünk majd” – állította az Auto Motor und Sportnak.


A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul vasárnap már nem volt a pályán, kislánya születése miatt hazautazott, de a francia gyártó nagyköveteként is dolgozó négyszeres világbajnok Alain Prost annyit mondott, hogy egyelőre élnek a szerződések, azonban meg kell vizsgálni, mi a legjobb az érintettek számára, a párizsi igazgatótanács hamarosan dönteni fog.
A Red Bull mellett a Lotusnál is türelmetlenül várják a Renault döntését, ugyanis az enstone-i csapat úszik az adósságban, immár 18 millió fonttal tartozik a különböző partnereinek, a tavalyi tesztpilótával, Charles Pickel folyó jogi vitájuk miatt pedig le is foglalták az autóikat Spában.


“A csapat nagyon izgatottan várja a fejleményeket. Természetesen tárt karokkal fogadnánk a Renault-t. Nagyszerű a kapcsolatunk a (jelenlegi motorszállító) Mercedesszel, de a gyári csapattá válás fantasztikus lenne” – mondta a Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane.
“Nagyon-nagyon nehéz idényünk van, pénzügyileg az eddigi legnehezebb, minden követ meg kell mozgatnunk, hogy új alkatrészeket hozhassunk a versenyekre – ennek tükrében hihetetlen, hogy a dobogóra jutottunk” – utalt Romain Grosjean 3. helyére.
A 2003-2009 között már a Renault gyári alakulataként működő enstone-i csapat azonban nem érezheti biztonságban magát, ugyanis a francia márka másfelé is nézelődik, a Force Indiánál is érdeklődtek. Prost a tulajdonos-főnök Vijay Mallyával tárgyalt Spában.


“Tegnap (szombaton) jelezték, hogy egyelőre nincs döntés, még nem került konkrét tervezet a Renault igazgatótanácsa elé. Prost arról is érdeklődött, hogy mit gondolok a tulajdonlásról, elfogadható lenne-e, hogy kisebbségi résztulajdonosok legyünk, és ha igen, pontosan hogyan képzelnénk el. Általánosságban beszéltünk arról, hogy szeretnének újra konstruktőrré válni, hogy több csapattal is tárgyalnak, és hogy mi mit gondolunk, mire lenne lehetőség, mire nem” – mesélte az Autosportnak.
“Megkérdezték, hogy hajlandóak lennénk-e többségi tulajdonrész eladására. Ha nemet mondtam volna, akkor véget is ér a megbeszélés, de azt mondtam, hogy ezt a konkrét ajánlat fényében kellene mérlegelnünk, valamint érdeklődtem, hogy milyen jogok járnának a kisebbségi résztulajdonosnak. Egyelőre nincs ajánlat, még nem döntöttek.”