F1: Megvan, mit lehet mondani a pilótáknak rádión

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.24. 14.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség a Belga Nagydíj előtt pontosította, hogy milyen rádióüzeneteket kaphatnak a pilóták 2016-tól.

Az FIA még a múlt héten közölt egy 31 pontból álló listát a 2016-tól engedélyezett, a rajtprocedúrával kapcsolatos rádióüzenetekről, de sok kérdés merült fel a csapatokban. Ezekre tekintettel a Belga Nagydíj előtt új verziót adtak ki a listából.
Amikor az autó a pályán, illetve a bokszutca bejáratában/kijáratában van installációs körön, illetve amíg eléri a számára kijelölt rajtpozíciót:
1. A pilóta üzenetet kaphat az autóval kapcsolatos kritikus hibáról, például defektről vagy egyéb sérülésről.
2. A pilóta üzenetet kaphat egy másik autóval kapcsolatos problémáról.
3. A pilóta üzenetet kaphat arról, hogy álljon ki a bokszutcába javítás vagy a verseny feladása miatt.
4. A pilóta üzenetet kaphat a versenybírók jelzéseiről (sárga zászló, piros zászló, megszakított rajt vagy hasonló üzenetek a versenyirányítástól).
5. A pilóta üzenetet kaphat arról, hogy nedves a pálya, olaj vagy törmelék van bizonyos kanyarokban.
6. A pilóta üzenetet kaphat arról, hogy tartsa tiszteletben a megadott maximális köridőt, aminek átlépése esetén büntetést kaphat.
7. A pilóta nem kaphat olyan üzenetet, hogy hajtson át a bokszutcán.
8. A pilóta nem kaphat olyan üzenetet, hogy álljon a rajtrács végére.
9. A pilótával nem lehet egyeztetni az egyensúllyal kapcsolatos beállításokról.
10. A pilóta nem kaphat olyan üzenetet, hogy állítsa le az autót.
11. Nem lehet rádióellenőrzést végezni a pilótával.
A csapatok szabadon beszélhetnek, amikor az autó a bokszutcában tartózkodik bármilyen installációs kör(ök) előtt vagy között, az alábbi szabályok betartásával:
1. A pilóta instrukciókat kaphat a következő körre vonatkozóan. 
2. A pilótát emlékeztetni lehet arra, hogy végezzen rajtgyakorlatot a bokszutca kijáratában.
3. Szabadon lehet az egyensúlyról egyeztetni a pilótával.
4. A pilóta kaphat olyan üzenetet, hogy álljon a rajtrács végére.
5. Egyszerű rádióellenőrzés végezhető.
6. A pilóta üzenetet kaphat arról, hogy álljon vissza a bokszutcába.
7. A pilóta üzenetet kaphat a bokszutcában tapasztalt biztonsági problémákról (például túl sok vendég). Ez és csak ez az üzenet a bokszutca bejáratában is közölhető.
A csapatok szabadon beszélhetnek, amíg az autó a rajtrácson áll, egy perccel a felvezető kör indulása előttig. Az egyperces jelzéstől a rajtjelzésig csak az autóval kapcsolatos kritikus problémákról (defekt, egyéb sérülés), illetve a riválisok autójával kapcsolatos problémákról lehet üzenetet váltani.

Kommentek

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panasz tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.