F1: A Pirelli kiborult, itt az új botrány

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.24. 12.30

Megy az egymásra mutogatás Sebastian Vettel spái defektje miatt. A Ferrari szerint nem vállaltak nagy kockázatot, a Pirelli éles hangvételű közleményt adott ki.

Sebastian Vettel biztos harmadik helyet bukott a Belga Nagydíjon, amikor az utolsó előtti körben, az Eau Rouge után szétrobbant a jobb hátsó gumija. Vettel már a verseny után a Pirelli felelősségét firtatta, elfogadhatatlannak nevezve a történteket, a gumigyártó viszont jelezte, aki sokáig használ egy abroncsot, így járhat.
Tény, hogy az egy kiállással próbálkozó Vettel 28 kört ment a közepes szettjén a defekt előtt, a Ferrari szerint azonban ez nem jelentett túlzott kockázatot. Vettel köridejei nem estek látványosan, Romain Grosjean is hiába érte utol, könnyedén támadási távolságon kívül tudta tartani a franciát.
Vettel szerint a Pirelli azt mondta, a gumik kibírnak negyven kört, a csapatfőnök Maurizio Arrivabene is mérgelődött. “A versenyek alatt a Pirelli egyik mérnöke itt van nálunk, ahogy a többi csapatnak is van saját mérnöke” – így Arrivabene. “Mit gondolnak, miért van itt? Hát, nem azért, hogy rágógumit rágjon.”
“Nem kaptunk figyelmeztetést, hogy veszélyes lenne a stratégiánk. Még ha agresszív is volt, nem vagyunk olyan idióták, hogy kockáztassuk a saját pilótánk biztonságát.” (A képen Vettel köridő-grafikonja, amelyen valóban semmi jele annak, hogy a gumik a végüket járták volna, szinte egyenes a vonal.)
F1: A Pirelli kiborult, itt az új botrány 1
Paul Hembery sportigazgató a Pirelli részéről először “meglepőnek” nevezte a Ferrari stratégiáját, majd késő este egy éles hangvételű közleményt is kiadott a PR-szempontból valóban nagyon nehéz helyzetbe került cég. Ebben a Pirelli az összes csapatnak nekiesett, felhánytorgatva, hogy az ilyen esetek ellen már 2013 óta be akarnak vezetni egy szabályt, de a csapatok ellenállnak.


“A Belga Nagydíjon történtekre reagálva a Pirelli emlékeztet arra, hogy már 2013 novemberben kérte az egy adott szetten maximálisan megtehető körök számának (és néhány további paraméternek) sportszabályzatban való rögzítését” – áll a közleményben.
“Ezt a kérést nem fogadták el. A javaslat szerint a versenytáv maximum ötven százalékát lehetne megtenni az elsődleges (keményebb) keveréken, és harminc százalékát az opcióson (lágyabbon). Ezekkel a feltételekkel Spában legfeljebb 22 kört lehetett volna menni a közepes gumikkal.”
A pénteki szabadedzésen hasonló defektet kapott Nico Rosberg Sebastian Vettel pártjára állt, intézkedést sürgetve az ügyben. A Mercedes ezzel szemben úgy vélekedett, a Ferrari túl sokat próbált egy szetten menni, Niki Lauda Vettelt is kiosztotta a Pirelli nyilvános kritizálása miatt. “Egy partnerrel szemben így nem lehet viselkedni” – dorgált Lauda.

Kommentek

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.