F1: A Pirelli kiborult, itt az új botrány

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.24. 12.30

Megy az egymásra mutogatás Sebastian Vettel spái defektje miatt. A Ferrari szerint nem vállaltak nagy kockázatot, a Pirelli éles hangvételű közleményt adott ki.

Sebastian Vettel biztos harmadik helyet bukott a Belga Nagydíjon, amikor az utolsó előtti körben, az Eau Rouge után szétrobbant a jobb hátsó gumija. Vettel már a verseny után a Pirelli felelősségét firtatta, elfogadhatatlannak nevezve a történteket, a gumigyártó viszont jelezte, aki sokáig használ egy abroncsot, így járhat.
Tény, hogy az egy kiállással próbálkozó Vettel 28 kört ment a közepes szettjén a defekt előtt, a Ferrari szerint azonban ez nem jelentett túlzott kockázatot. Vettel köridejei nem estek látványosan, Romain Grosjean is hiába érte utol, könnyedén támadási távolságon kívül tudta tartani a franciát.
Vettel szerint a Pirelli azt mondta, a gumik kibírnak negyven kört, a csapatfőnök Maurizio Arrivabene is mérgelődött. “A versenyek alatt a Pirelli egyik mérnöke itt van nálunk, ahogy a többi csapatnak is van saját mérnöke” – így Arrivabene. “Mit gondolnak, miért van itt? Hát, nem azért, hogy rágógumit rágjon.”
“Nem kaptunk figyelmeztetést, hogy veszélyes lenne a stratégiánk. Még ha agresszív is volt, nem vagyunk olyan idióták, hogy kockáztassuk a saját pilótánk biztonságát.” (A képen Vettel köridő-grafikonja, amelyen valóban semmi jele annak, hogy a gumik a végüket járták volna, szinte egyenes a vonal.)
F1: A Pirelli kiborult, itt az új botrány 1
Paul Hembery sportigazgató a Pirelli részéről először “meglepőnek” nevezte a Ferrari stratégiáját, majd késő este egy éles hangvételű közleményt is kiadott a PR-szempontból valóban nagyon nehéz helyzetbe került cég. Ebben a Pirelli az összes csapatnak nekiesett, felhánytorgatva, hogy az ilyen esetek ellen már 2013 óta be akarnak vezetni egy szabályt, de a csapatok ellenállnak.


“A Belga Nagydíjon történtekre reagálva a Pirelli emlékeztet arra, hogy már 2013 novemberben kérte az egy adott szetten maximálisan megtehető körök számának (és néhány további paraméternek) sportszabályzatban való rögzítését” – áll a közleményben.
“Ezt a kérést nem fogadták el. A javaslat szerint a versenytáv maximum ötven százalékát lehetne megtenni az elsődleges (keményebb) keveréken, és harminc százalékát az opcióson (lágyabbon). Ezekkel a feltételekkel Spában legfeljebb 22 kört lehetett volna menni a közepes gumikkal.”
A pénteki szabadedzésen hasonló defektet kapott Nico Rosberg Sebastian Vettel pártjára állt, intézkedést sürgetve az ügyben. A Mercedes ezzel szemben úgy vélekedett, a Ferrari túl sokat próbált egy szetten menni, Niki Lauda Vettelt is kiosztotta a Pirelli nyilvános kritizálása miatt. “Egy partnerrel szemben így nem lehet viselkedni” – dorgált Lauda.

Kommentek

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.