Vettel: Ebbe bele is halhattam volna!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.23. 16.25

Sebastian Vettel borzasztó mérgesen nyilatkozott a Belga Nagydíj után, amelyen defekt miatt az utolsó előtti körben veszítette el a dobogót. A felügyelőkhöz is beidézték.

Vettel alternatív taktikával próbálkozott Belgiumban, csak egyszer állt ki kereket cserélni, de a verseny második felére lehűlő pálya miatt jól bírták a közepes keverékű abroncsok a Ferrarin. Az utolsó körökre hiába érte utol a németet a frissebb gumikon lévő Romain Grosjean, nem tudta megelőzni, és elvenni tőle a harmadik helyet – csak akkor, amikor az utolsó előtti körben, rögtön az Eau Rouge után szétrobbant Vettel jobb hátsója.
Vettel már az autóban mérgesen integetett, a sajtónak nyilatkozva sem fogta vissza magát. Röviden, de ütősen nyilatkozott. “Az ilyen dolgok egyszerűen nem megengedettek” – mondta összeszorított fogakkal, sok káromkodással tűzdelve Vettel.
“Ha ez 200 méterrel korábban történik, most nem állhatnék itt.”


“Persze, az ilyesmi előfordul, de attól még nem elfogadható. Mi a válasz? Vágás, törmelék, a pilóta túl szélesen fordult. Ha Nico azt mondta, nem ment le a pályáról, akkor nem ment.”
“Én sem mentem le a pályáról, a gumi mégis felrobbant. Ez elfogadhatatlan.”
Maurizio Arrivabene csapatfőnök is csalódott volt. “Remek verseny volt – a csapat és Sebastian részéről egyaránt” – fogalmazott Arrivabene. “Sajnos a végén történt egy probléma, de ez benne van a sportban.”
“El kell ezt fogadnunk. Még nem tudjuk, mi történt a gumival, elemeznünk kell. Spában összességében rossz hétvégénk volt, ezt Monzában feledtetnünk kell. Volt már éppen elég rossz versenyünk, most már jöhetne egy igazán jó is.”
Eddie Jordan a BBC közvetítésében célzott arra, hogy korai lenne a Pirellire mutogatni. “Ha esetleg elhangzott, hogy a verseny nem teljesíthető egy kiállással, Vettel tartozik egy bocsánatkéréssel” – mondta Jordan. 
A Pirelli motorsport-igazgatója is két kiállásra számított. “Meglepődtünk az egy kiálláson, mert csak egy autó próbálkozott ezzel” – így Paul Hembery. “Mi eleve úgy éreztük, hogy ez kétkiállásos verseny, de valaki hárommal is próbálkozott. Néha egyesek kipróbálnak valamit, és ha az bejön, ő az aktuális zseni.”


“Sebastian reakciója érthető, jogosan vannak kétségei: nem olyan eredményt ért el, amilyet szeretett volna. Ezért nem fogom kritizálni. A defektjének ugyanakkor nincs köze Rosbergéhez: azt vágás okozta, az övét meg kopás. Ha egy gumi az élete végéhez ér, történhet ilyesmi. A Ferrari most túlerőltette.”
Nico Rosberg azonban Vettel mellé állt. “Ez megint nagyon ijesztő volt” – mondta Rosberg. “Nagy durranás volt, ugyanúgy szerencséje volt, mint nekem. De ezzel a dologgal foglalkozni kell.”
“Valahogy biztonságosabbá kell tennünk a gumikat, valahogy hamarabb éreznünk kellene, ha defektveszélyes a helyzet. Ha a következő hetekben nem tudják megoldani a problémát, valamit ki kell találnunk.” A Mercedes vezetői, Niki Lauda és Toto Wolff szerint a Ferrari “egyszerűen túl sokat kockáztatott” a hosszú etappal.
Vettel annyira pipa volt a bokszba érve, hogy a mérlegelést is kihagyta a verseny után, emiatt a felügyelők előtt is volt jelenése. Végül megúszta a büntetést.
A másik Ferrarival Kimi Räikkönen a hetedik helyen végzett, az időmérős műszaki hibája és váltócserés büntetése miatt a mezőny végéről zárkózott fel pontszerző helyre. “Nehéz helyzetbe kerültünk tegnap, ezt tudtuk, de ennél azért többet vártam” – összegzett a finn. “Több volt ebben a versenyben, csalódott vagyok. Megpróbáltam mindent, de sajnos nem tudtam túl sokat előzni.”

Olvasta? Magyar BMW-s megállásra kényszerítette a szlovák gázolót!

Kommentek

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.