F1: Hamilton-győzelem, Vettel-katasztrófa

2015 Forma-1 Belga Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.23. 15.40

A Mercedes kettőse sima győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, Sebastian Vettel dobogós helye azonban az utolsó körben úszott el defekt miatt, Romain Grosjean örülhetett.


Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet szerzett a 2015-ös Forma-1-es Belga Nagydíjon. Idén hatodik, pályafutása során 39. alkalommal nyert a brit pilóta. A Mercedes címvédője – leszámítva amikor Sergio Perez az első körön megtámadta – sima versenyt futott, míg mögötte folyamatos volt a helycsere. A rajtnál ugyan a negyedik-ötödik helyig visszaesett Nico Rosberg, de hamar feljött a második helyre, a pályán és a bokszban is előzve. Elkezdte üldözni csapattársát, de nem tudott támadást indítani.


Sokáig úgy tűnt, hogy Sebastien Vettel lehet a harmadik, de nem jött össze, az egykiállásos stratégia, mert egy körrel a futam vége előtt felrobbant a Ferrari jobb hátsó gumija, így az őt üldöző Romain Grosjean állhatott még fel a dobogóra. A francia remek versenyt futott, hiszen – váltócseréért kapott büntetés miatt – csak a kilencedik helyről rajtolt.
Szintén remekelt a Red Bull-os Danyiil Kvjat, lendületesen hajrázott, a 4. helyet hozta, míg a Force Indiánál Sergio Perez 5. helyének örülhettek. 
Több műszaki hiba is színesítette a versenyt, Nico Hülkenberg, Pastor Maldonado, Carlos Sainz és Danile Riccirardo is így adta fel a futamot.
Így zajlott a verseny
Enyhén felhős, meleg (24 fokos levegő- és 38 fokos aszfalthőmérséklet) időben álltak fel a rajtrácsra a Forma-1-esek a nyári szünetet követő első versenyen, a Belga Nagydíjon Spában.


A pole-ba a címvédő Lewis Hamilton, mellé csapattársa, Nico Rosberg sorakozott fel, de mögöttük már igen érdekesen alakult a sorrend. A második sorban a williamses Valtteri Bottas, mellett a Force Indiá-s Sergio Perez, utánuk Daniel Ricciardo, Felipe Massa, a lotusos Pastor Maldonado, Sebastian Vettel csak a 8. helyen, Romain Grosjean öthelyes büntetéssel a 9. pozícióban, a top10-et a Toro Rossó-s Carlos Sainz zárta.
A 11. helyre sorolt Nico Hülkenberg a rajt előtt motorproblémákra panaszkodott, Kimi Räikkönen a gyenge időmérő és sebességváltó-csere miatt csak a 16. helyre állhatott, Max Verstappen motorcsere után a 18. rajtkockából várta a startot, míg a McLaren pilótái összesen 105 helyes hátrasorolással a tarsolyukban az utolsó két helyre kerültek.
A rajt előtt tapintható volt a feszültség, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szigorítása miatt a csapatok már nem segíthettek a pilótáknak a kuplung utolsó beállításában, így a startnál bármi megtörténhetett.


Tovább bonyolította a dolgokat, hogy a 44 körös futam végére esőre is volt kilátás.
A formációs körön Hülkenberg motorproblémát jelzett, a csapat előbb azt mondta neki, hogy menjen ki a bokszba, majd mégis úgy döntöttek, hogy próbálja meg a rajtot. A rajtkockában a német integetett, hogy nem fog menni a start, így nem engedték el a mezőnyt, újabb formációs kör indult, a futam 43 körösre rövidült. Sainz szintén az erőforrásra panaszkodott, őt rögtön a bokszutcába hívta a Toro Rosso.
A lámpák kialvása után Hamilton jól kapta el a rajtot, Rosberg viszont visszaesett. Perez a 2. helyre lépett előre, a Kemmelen még Hamiltont is támadta. Vettel is jól kezdett, két helyet javított, határozottan tört előre.


A második kör elejére sorrend Hamilton, Perez, Ricciardo, Rosberg, Vettel, Bottas, Grosjean, Massa, Ericsson és Kvjat volt a top10-ben, Maldonado motorhiba miatt félreállt. Ericsson viszonylag gyorsan visszaesett, pár körrel később már Kvjat, Massa és Verstappen volt a 8-10. helyen.
Az első kerékcserét Ricciardo ejtette meg, a 8. körre vett fel közepes szettet a lágyak helyett. Ugyanakkor Grosjean gyűrte le Bottast a pályán, a lotusos francia az 5. pozícióba lépett fel.
A Force Indiánál igyekeztek fedezni Ricciardo stratégiáját, Perezt a 9. körben hívták ki, ő azonban lágyakat kapott. A Red Bull-os ausztrál elment a mexikói előtt, de a lágyabb gumi előnye az utóbbinál volt.
A 10. körben, Grosjean, Kvjat, Massa és Verstappen is a bokszban járt, az orosz és a brazil is közepes keveréket vett fel.


Bottas már a 9. körben váltott, de nála nagyon rosszul alakult a dolog, ugyanis három lágy mellé a jobb hátsóra közepes keveréket kapott. A csúnya bakit bokszutca-áthajtással jutalmazták a versenybírók.
Perez a 12. körben elkapta Ricciardót, visszaállt a kerékcsere előtti sorrendjük.
Rosberg a 13. körben járt kint, közepeseket kapott, Perezék elé tért vissza, a mexikói a meleg, lágyabb abroncsokon támadta is a Kemmelen, de nem bírt vele. A vezető Hamilton egy körrel csapattársa után ment ki a fehér jelölésű abroncsokért. A 15. körben Vettel is elvégezte ugyanezt.
A kiállások után Hamilton, Rosberg, Perez, Ricciardo, Grosjean, Vettel, Kvjat, Massa, Räikkönen és Verstappen haladt a pontszerző helyeken. 
Grosjean a 18. körben megelőzte Ricciardót, a 4. helyre kapaszkodott fel, majd Perezt kezdte üldözni, a Kemmel egyenesen pedig lazán el is ment mellette.
Perez a 20. kör végén ment ki kereket cserélni, mögötte Ricciardo pedig a célegyenes elején félreállt, megadta magát a Renault-erőforrás. A Red Bull mentéséig virtuális biztonsági autót rendeltek el.
Féltávnál nagyon sokan kereket cseréltek, Grosjean, Räikkönen, Massa, Bottas is kint járt.
A 25. körben Hamilton továbbra is vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, Grosjean, Kvjat, Perez, Massa, Räikkönen, Verstappen és Bottas volt a top10-ben.
Kvjat nem sokkal később kereket cserélt, de a lágyakon gyorsan elkapta Bottast.
Hamiltont a 30. kör végén hívták ki, pedig ő még maradt volna, de figyelmeztették, hogy akkor Rosberg jöhet. Az angol lágyakat kapott, a német csak utána következett, a 2. helyre ért vissza.
Grosjean a 34-35. körtől egyre inkább Vettel nyakára ért, a dobogós helyezés lebegett a szeme előtt. A Red Bull-os Kvjat “csak”az erős pontokra hajthatott, de az jól is ment, a 38. körben elkapta Räikkönent, majd a 40. körben Massát is megelőzte. Egy körrel később Pereznek sem kegyelmezett.


Vettel a 42. körben jobb hátsó defektet kapott a Kemmelen, Grosjean, majd a többiek is sorra elmentek mellette. 
A 43. kör elején Max Verstappen támadta meg Räikkönent, de a Les Combes-ba túl nagy lendülettel érkezett, “kilinccsel előre” kanyarodott, a finn megőrizte a 7. helyet.
Hamilton senkitől nem zavartatva győzött, Rosberg hozta a 2. helyet, a Mercedes 100 százalékos versenyt zárt. A címvédő idei 6., pályafutása 39. győzelmét aratta. A két Merci-pilóta mellett a Lotusnak 2013 után hozott dobogós helyezést Romain Grosjean, ő is “merci”-t mondhatott.
A további pontokon Kvjat, Perez, Massa, Räikkönen, Verstappen, Bottas és Ericsson osztozott, Vettel üres zsebbel zárt.

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, 2015.08.23.

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.