F1: Hamilton-győzelem, Vettel-katasztrófa

2015 Forma-1 Belga Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.23. 15.40

A Mercedes kettőse sima győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, Sebastian Vettel dobogós helye azonban az utolsó körben úszott el defekt miatt, Romain Grosjean örülhetett.


Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet szerzett a 2015-ös Forma-1-es Belga Nagydíjon. Idén hatodik, pályafutása során 39. alkalommal nyert a brit pilóta. A Mercedes címvédője – leszámítva amikor Sergio Perez az első körön megtámadta – sima versenyt futott, míg mögötte folyamatos volt a helycsere. A rajtnál ugyan a negyedik-ötödik helyig visszaesett Nico Rosberg, de hamar feljött a második helyre, a pályán és a bokszban is előzve. Elkezdte üldözni csapattársát, de nem tudott támadást indítani.


Sokáig úgy tűnt, hogy Sebastien Vettel lehet a harmadik, de nem jött össze, az egykiállásos stratégia, mert egy körrel a futam vége előtt felrobbant a Ferrari jobb hátsó gumija, így az őt üldöző Romain Grosjean állhatott még fel a dobogóra. A francia remek versenyt futott, hiszen – váltócseréért kapott büntetés miatt – csak a kilencedik helyről rajtolt.
Szintén remekelt a Red Bull-os Danyiil Kvjat, lendületesen hajrázott, a 4. helyet hozta, míg a Force Indiánál Sergio Perez 5. helyének örülhettek. 
Több műszaki hiba is színesítette a versenyt, Nico Hülkenberg, Pastor Maldonado, Carlos Sainz és Danile Riccirardo is így adta fel a futamot.
Így zajlott a verseny
Enyhén felhős, meleg (24 fokos levegő- és 38 fokos aszfalthőmérséklet) időben álltak fel a rajtrácsra a Forma-1-esek a nyári szünetet követő első versenyen, a Belga Nagydíjon Spában.


A pole-ba a címvédő Lewis Hamilton, mellé csapattársa, Nico Rosberg sorakozott fel, de mögöttük már igen érdekesen alakult a sorrend. A második sorban a williamses Valtteri Bottas, mellett a Force Indiá-s Sergio Perez, utánuk Daniel Ricciardo, Felipe Massa, a lotusos Pastor Maldonado, Sebastian Vettel csak a 8. helyen, Romain Grosjean öthelyes büntetéssel a 9. pozícióban, a top10-et a Toro Rossó-s Carlos Sainz zárta.
A 11. helyre sorolt Nico Hülkenberg a rajt előtt motorproblémákra panaszkodott, Kimi Räikkönen a gyenge időmérő és sebességváltó-csere miatt csak a 16. helyre állhatott, Max Verstappen motorcsere után a 18. rajtkockából várta a startot, míg a McLaren pilótái összesen 105 helyes hátrasorolással a tarsolyukban az utolsó két helyre kerültek.
A rajt előtt tapintható volt a feszültség, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szigorítása miatt a csapatok már nem segíthettek a pilótáknak a kuplung utolsó beállításában, így a startnál bármi megtörténhetett.


Tovább bonyolította a dolgokat, hogy a 44 körös futam végére esőre is volt kilátás.
A formációs körön Hülkenberg motorproblémát jelzett, a csapat előbb azt mondta neki, hogy menjen ki a bokszba, majd mégis úgy döntöttek, hogy próbálja meg a rajtot. A rajtkockában a német integetett, hogy nem fog menni a start, így nem engedték el a mezőnyt, újabb formációs kör indult, a futam 43 körösre rövidült. Sainz szintén az erőforrásra panaszkodott, őt rögtön a bokszutcába hívta a Toro Rosso.
A lámpák kialvása után Hamilton jól kapta el a rajtot, Rosberg viszont visszaesett. Perez a 2. helyre lépett előre, a Kemmelen még Hamiltont is támadta. Vettel is jól kezdett, két helyet javított, határozottan tört előre.


A második kör elejére sorrend Hamilton, Perez, Ricciardo, Rosberg, Vettel, Bottas, Grosjean, Massa, Ericsson és Kvjat volt a top10-ben, Maldonado motorhiba miatt félreállt. Ericsson viszonylag gyorsan visszaesett, pár körrel később már Kvjat, Massa és Verstappen volt a 8-10. helyen.
Az első kerékcserét Ricciardo ejtette meg, a 8. körre vett fel közepes szettet a lágyak helyett. Ugyanakkor Grosjean gyűrte le Bottast a pályán, a lotusos francia az 5. pozícióba lépett fel.
A Force Indiánál igyekeztek fedezni Ricciardo stratégiáját, Perezt a 9. körben hívták ki, ő azonban lágyakat kapott. A Red Bull-os ausztrál elment a mexikói előtt, de a lágyabb gumi előnye az utóbbinál volt.
A 10. körben, Grosjean, Kvjat, Massa és Verstappen is a bokszban járt, az orosz és a brazil is közepes keveréket vett fel.


Bottas már a 9. körben váltott, de nála nagyon rosszul alakult a dolog, ugyanis három lágy mellé a jobb hátsóra közepes keveréket kapott. A csúnya bakit bokszutca-áthajtással jutalmazták a versenybírók.
Perez a 12. körben elkapta Ricciardót, visszaállt a kerékcsere előtti sorrendjük.
Rosberg a 13. körben járt kint, közepeseket kapott, Perezék elé tért vissza, a mexikói a meleg, lágyabb abroncsokon támadta is a Kemmelen, de nem bírt vele. A vezető Hamilton egy körrel csapattársa után ment ki a fehér jelölésű abroncsokért. A 15. körben Vettel is elvégezte ugyanezt.
A kiállások után Hamilton, Rosberg, Perez, Ricciardo, Grosjean, Vettel, Kvjat, Massa, Räikkönen és Verstappen haladt a pontszerző helyeken. 
Grosjean a 18. körben megelőzte Ricciardót, a 4. helyre kapaszkodott fel, majd Perezt kezdte üldözni, a Kemmel egyenesen pedig lazán el is ment mellette.
Perez a 20. kör végén ment ki kereket cserélni, mögötte Ricciardo pedig a célegyenes elején félreállt, megadta magát a Renault-erőforrás. A Red Bull mentéséig virtuális biztonsági autót rendeltek el.
Féltávnál nagyon sokan kereket cseréltek, Grosjean, Räikkönen, Massa, Bottas is kint járt.
A 25. körben Hamilton továbbra is vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, Grosjean, Kvjat, Perez, Massa, Räikkönen, Verstappen és Bottas volt a top10-ben.
Kvjat nem sokkal később kereket cserélt, de a lágyakon gyorsan elkapta Bottast.
Hamiltont a 30. kör végén hívták ki, pedig ő még maradt volna, de figyelmeztették, hogy akkor Rosberg jöhet. Az angol lágyakat kapott, a német csak utána következett, a 2. helyre ért vissza.
Grosjean a 34-35. körtől egyre inkább Vettel nyakára ért, a dobogós helyezés lebegett a szeme előtt. A Red Bull-os Kvjat “csak”az erős pontokra hajthatott, de az jól is ment, a 38. körben elkapta Räikkönent, majd a 40. körben Massát is megelőzte. Egy körrel később Pereznek sem kegyelmezett.


Vettel a 42. körben jobb hátsó defektet kapott a Kemmelen, Grosjean, majd a többiek is sorra elmentek mellette. 
A 43. kör elején Max Verstappen támadta meg Räikkönent, de a Les Combes-ba túl nagy lendülettel érkezett, “kilinccsel előre” kanyarodott, a finn megőrizte a 7. helyet.
Hamilton senkitől nem zavartatva győzött, Rosberg hozta a 2. helyet, a Mercedes 100 százalékos versenyt zárt. A címvédő idei 6., pályafutása 39. győzelmét aratta. A két Merci-pilóta mellett a Lotusnak 2013 után hozott dobogós helyezést Romain Grosjean, ő is “merci”-t mondhatott.
A további pontokon Kvjat, Perez, Massa, Räikkönen, Verstappen, Bottas és Ericsson osztozott, Vettel üres zsebbel zárt.

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, 2015.08.23.

Kommentek

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.