Alonso: A legjobb spái futamom

Button csak égett hátul

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.23. 18.45

Fernando Alonso szerint pályafutása legjobb belgiumi versenyét teljesítette – 13. lett a McLarennel. Jenson Button szerint megalázó volt a mezőny végén kóricálni.

A McLarennél a Belga Nagydíj hétvégéjén kétszer is motort cseréltek mindkét autóban, így Fernando Alonso és Jenson Button együttesen 105 helyes hátrasorolással a tarsolyában a rajtrács végéről kezdte a versenyt.
A McLaren-Hondák a futamon csak a Manorokkal és a Sauberekkel csatáztak időnként, végül körhátrányban, csak a két Manor-pilótát megelőzve a 13-14. helyen értek be. Alonso ehhez képest a legjobb belgiumi futamáról beszélt: 


“Talán ez volt a legjobb spái versenyem, ez az igazság. Bár a végeredményem nem a legjobb, 40 másodperccel vertem Buttont, aki három évvel ezelőtt ugyanitt a pole-ból rajtolva győzött. 44 körön ez majdnem egy másodperc körönként ugyanazzal az autóval, ezt bármikor aláírom” – nyilatkozta.
“A verseny jobban alakult, mint gondoltam, az autó jó volt a futam alatt. Erős volt a szél, aggódtunk emiatt, de az autó jól vezethető volt. Csak az egyenesekben hiányzott a motorerő.”
Lehet, hogy a nyilatkozat idején Alonso még nem tudott róla, de Button megverése azért nem volt akkora bravúr, ugyanis az angol versenyző McLarenjében elszállt az akkumulátor, nem működött rendesen az energia-visszanyerő rendszer.


“Nem ment rendeltetésszerűen az energia-visszanyerés és -felhasználás, az F1-es autók pedig nem mennek valami gyorsan az elektromotor nélkül. 160-180 lóerő hátrányban voltam, elég megalázó volt a mezőny végén kóvályogni. De amikor leköröztek a többiek, legalább közelről figyelhettem a csatáikat” – magyarázta a 2009-es világbajnok.

Kommentek

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.