F1: Rosberg a rajtban bízik

Szerző: Vezess levél küldés  Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.08.22. 15.40

Nagy előnnyel Lewis Hamilton nyerte a Belga Nagydíj időmérő edzését. Nico Rosberg mögött Valtteri Bottas végzett a harmadik helyen. Így értékeltek

Idei tizedik edzéselsőségét szerezte meg Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője a 2015-ös Belga Nagydíj időmérő edzésén. Nico Rosberg a hétvége eddigi részében gyorsabbnak tűnt csapattársánál, de a Q3-ban majd fél másodperccel lassabb volt, így zsinórban hatodik alkalommal indulhat az élről Hamilton, akinek ez a 48. edzéselsősége. Idén először Valtteri Bottas is ott lehetett az interjúszobában az időmérő után, mivel megszerezte a harmadik rajtkockát.

Lewis Hamilton (1.):
Nagyon elégedett vagyok! Az autó teljesítménye ma és eddig kiváló. Nagyon jó érzés vezetni a kocsit. Ez egy olyan pálya, ahol ha megvan a kocsi egyensúlya, akkor rendkívül élvezetes vezetni. Tudom, hogy jó az élről indulni, de a futam rendkívül hosszú és az első kanyarig is el kell jutni. Ez volt a célom, hogy az élről indulhassak és ez megvan. Nico elég közel volt végig az időmérő során, de a két utolsó köröm volt a hétvégén eddig a legjobb, úgyhogy nagyon elégedett vagyok. A kettes szektor korábban gyenge pontom volt, tudtam, mik az ívek, de nem igazán sikerült összefűznöm a kanyarokat. Most az utolsó körön viszont jól ment.

A lehető legjobban felkészültünk az új rajtprocedúrára. A csapat rengeteg elemzést végzett, Nico és én is sokat gyakoroltunk a szimulátoron. Nincs gondunk az új rajttal.

Nico Rosberg (2.):


Csalódott vagyok. Délelőtt is vesztettem időt, mert rossz irányba mentünk el a beállításokkal, de az időmérőn már ismét jó volt a kocsi egyensúlya. Köszönöm a csapatnak, hogy visszakaptam a kocsi egyensúlyát, és így újra nyomhattam, de ma túl gyors volt Lewis. Hiába javultam, ő sokkal több időt talált, ez nyilván csalódást okoz.

Az új rajthelyzetben, amikor már mindent mi csinálunk (eddig a mérnökök is segítettek a kuplung fogáspontjának beállításában a felvezető körben – a szerk.) szerintem rengeteg lehetőség lesz a rajtnál. Az ötödik kanyarig pedig lehet előzni.

A szombati defektről:

Az a probléma, hogy nem igazán tudjuk, mi történt. Vannak elméletek, de semmit nem támaszt alá bizonyíték. Ez nem túl megnyugtató, de figyelünk a gumik helyzetére és tettünk bizonyos intézkedéseket, hogy a durrdefekt ne fordulhasson elő legközelebb. Remélem, holnap egyben maradnak az abroncsok.

Valtteri Bottas (3.):


Jó újra itt lenni a legjobb három között. A szabadedzések után, amikor megnéztük az időinket, úgy éreztük, ennél többre vagyunk képeset. Dolgoztunk rajta, és sikerült is kihozni többet az autóból. Sikerült finomhangolnunk az autó egyensúlyát. Most már semmin nem is kellett állítanunk. A Q3-ban csak rajtam múlt, hogy sikerüljön összeraknom egy jó kört, jól venni minden egyes kanyart, ami ezen a pályán egyáltalán nem egyszerű. De sikerült, a Q3-ban két jó köröm is volt.  

Kommentek

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.