F1: Rosberg a rajtban bízik

Szerző: Vezess levél küldés  Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.08.22. 15.40

Nagy előnnyel Lewis Hamilton nyerte a Belga Nagydíj időmérő edzését. Nico Rosberg mögött Valtteri Bottas végzett a harmadik helyen. Így értékeltek

Idei tizedik edzéselsőségét szerezte meg Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője a 2015-ös Belga Nagydíj időmérő edzésén. Nico Rosberg a hétvége eddigi részében gyorsabbnak tűnt csapattársánál, de a Q3-ban majd fél másodperccel lassabb volt, így zsinórban hatodik alkalommal indulhat az élről Hamilton, akinek ez a 48. edzéselsősége. Idén először Valtteri Bottas is ott lehetett az interjúszobában az időmérő után, mivel megszerezte a harmadik rajtkockát.

Lewis Hamilton (1.):
Nagyon elégedett vagyok! Az autó teljesítménye ma és eddig kiváló. Nagyon jó érzés vezetni a kocsit. Ez egy olyan pálya, ahol ha megvan a kocsi egyensúlya, akkor rendkívül élvezetes vezetni. Tudom, hogy jó az élről indulni, de a futam rendkívül hosszú és az első kanyarig is el kell jutni. Ez volt a célom, hogy az élről indulhassak és ez megvan. Nico elég közel volt végig az időmérő során, de a két utolsó köröm volt a hétvégén eddig a legjobb, úgyhogy nagyon elégedett vagyok. A kettes szektor korábban gyenge pontom volt, tudtam, mik az ívek, de nem igazán sikerült összefűznöm a kanyarokat. Most az utolsó körön viszont jól ment.

A lehető legjobban felkészültünk az új rajtprocedúrára. A csapat rengeteg elemzést végzett, Nico és én is sokat gyakoroltunk a szimulátoron. Nincs gondunk az új rajttal.

Nico Rosberg (2.):


Csalódott vagyok. Délelőtt is vesztettem időt, mert rossz irányba mentünk el a beállításokkal, de az időmérőn már ismét jó volt a kocsi egyensúlya. Köszönöm a csapatnak, hogy visszakaptam a kocsi egyensúlyát, és így újra nyomhattam, de ma túl gyors volt Lewis. Hiába javultam, ő sokkal több időt talált, ez nyilván csalódást okoz.

Az új rajthelyzetben, amikor már mindent mi csinálunk (eddig a mérnökök is segítettek a kuplung fogáspontjának beállításában a felvezető körben – a szerk.) szerintem rengeteg lehetőség lesz a rajtnál. Az ötödik kanyarig pedig lehet előzni.

A szombati defektről:

Az a probléma, hogy nem igazán tudjuk, mi történt. Vannak elméletek, de semmit nem támaszt alá bizonyíték. Ez nem túl megnyugtató, de figyelünk a gumik helyzetére és tettünk bizonyos intézkedéseket, hogy a durrdefekt ne fordulhasson elő legközelebb. Remélem, holnap egyben maradnak az abroncsok.

Valtteri Bottas (3.):


Jó újra itt lenni a legjobb három között. A szabadedzések után, amikor megnéztük az időinket, úgy éreztük, ennél többre vagyunk képeset. Dolgoztunk rajta, és sikerült is kihozni többet az autóból. Sikerült finomhangolnunk az autó egyensúlyát. Most már semmin nem is kellett állítanunk. A Q3-ban csak rajtam múlt, hogy sikerüljön összeraknom egy jó kört, jól venni minden egyes kanyart, ami ezen a pályán egyáltalán nem egyszerű. De sikerült, a Q3-ban két jó köröm is volt.  

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.