Duplán cserélt motort a McLaren Spában, ezzel az apró trükkel próbál segíteni magán az istálló. A szabályok szerint minden olyan motor, amellyel csak egyszer kihajtanak a bokszból, már használtnak számít, így az idény későbbi részében büntetés nélkül lehet használni.
A McLaren ezt kihasználva döntött a dupla cseréről, rögtön kettőt is “elhasznált” az istálló a Spában bemutatkozott új specifikációjú motorból. Az FIA által hivatalosan megerősített jutalom: Fernando Alonsónak 30, Jenson Buttonnak 25 rajthelyes hátrasorolás.
A McLaren ennél jobban nem is időzíthette volna az akciót, az FIA ugyanis nemrég úgy döntött, hogy a büntetéseket nem lehet halmozni (azaz a korábbi gyakorlattal ellentétben nincs időbüntetés a versenyen): ha a büntetés nagyobb a letölthető “tényleges” helyeknél, a pilóta akkor is egyszerűen a rajtrács végére kerül.
A McLaren trükkje lehet, hogy arra kényszeríti az FIA-t, újból vizsgálja felül a szabályokat – amelyeket úgysem lehet ép ésszel követni.