Hivatalos: Räikkönen marad a Ferrarinál

Szerző: Vezess levél küldés  Horváth Zsolt levél küldés  SZP levél küldés 
Dátum: 2015.08.19. 18.40

Jövőre is a Ferrarinál versenyez Kimi Räikkönen, a stabilitásra szavazott a csapat. Így nem várható nagy mozgás a pilótapiacon.

2016-ban is a Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen párossal indul a Ferrari a Forma-1-ben. Az elmúlt hónapokban kétségessé vált, hogy a finn marad-e régi-új csapatánál, állandóan határidőket emlegettek vele kapcsolatban, de szerda délután végül bejelentették az olaszok, hogy – a 2016-ra szóló opciót érvényesítve – közösen dolgoznak tovább.

“Hiszünk benne, hogy Kimi szerződésének meghosszabbítása még nagyobb stabilitást ad a csapatnak” – fogalmazott Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke. “Mindig is erre törekedtünk, amit erősít a Kimi és Seb közötti nagyon jó együttműködés is. A mi oldalunkról ez azt jelzi, hogy nagyon bízunk Kimiben, és arra számítok, hogy erre a bizalomra rá is fog szolgálni.”

Räikkönen megkönnyebbülten nyilatkozott. “Mit is mondhatnék? Az, hogy maradhatok még egy évet a Ferrarinál, számomra azt jelenti, hogy az álom folytatódik” – mondta a 2007-es világbajnok. “A Scuderia a családom, és ahogy mindig is mondtam, ez az a hely, ahol szeretném befejezni a karrieremet. Minden korábbinál elkötelezettebb vagyok, szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, akik lehetővé tették ezt számomra. Hálás vagyok az összes Ferrari-szurkolónak is a folyamatos támogatásért.”

Räikkönen 2000-ben érkezett a Forma-1-be, ahol előbb a Sauber, majd a McLaren csapatnál versenyzett. 2007-ben igazolt a Ferrarihoz, ahol egyéni világbajnoki címet szerzett, három év után azonban elhagyta a csapatot, és a Forma-1-et is. Két év pihenő, ralizás, NASCAR-kaland után tért vissza, a Lotus szerződtette le, innen kanyarodott vissza 2014-ben a Ferrarihoz.

Tavaly Fernando Alonso, az idén pedig Sebastian Vettel ellen sem tudott nagyot alakítani, így folyamatosan a távozásáról pletykáltak, és a Ferrari részéről is többször elhangzott, hogy bizonyítania kell. Ugyan a finn remek pilóta, de szerződtetése mögött másodlagos üzleti érdek is húzódhat: ő a Forma-1 egyik, ha nem a legnépszerűbb versenyzője, így a Ferrarinak (valószínűleg) szponzori oldalról, és a reklámtárgyak értékesítésével is nagy pénzt hoz.  

Räikkönen megtartásával egy óriási kérdés zárult le a Forma-1-es átigazolások kapcsán, hiszen a finn utódjaként korábban a williamses Valtteri Bottast, sőt a Red Bull-os Daniel Ricciardót is emlegették. Így most minden bizonnyal mindkét pilóta marad a helyén, kizárva a nagyobb pilótamozgás lehetőségét. Romain Grosjean még szerda délelőtt is arról beszélt, hogy az egész piac kulcsfigurája Räikkönen, a maradásával legfeljebb az lehet kérdés, hogy Felipe Massával mihez kezd a Williams. De valószínűleg marad a brazil is ott, ahol van, így többek között Nico Hülkenbergnek is tovább kell várnia a nagy esélyre.

Kommentek

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.