F1: Ricciardo nagyot csalódott 2015-ben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.14. 10.30

A Red Bull tehetsége, Daniel Ricciardo a tavalyi három futamgyőzelem után úgy hitte, idén a bajnoki címért küzdhet majd, de egészen mást kapott.

A Forma-1-ben 2012 második felében a HRT-nél bemutatkozott, majd egy Toro Rossó-s idény után tavaly már a Red Bullhoz előléptetett Daniel Ricciardo a 2014-es idény sztárja lett azzal, hogy a küszködő Sebastian Vettel helyett ő védte a mundér becsületét a csapatnál, a domináló Mercedes versenyzőin kívül csak ő nyert futamot, méghozzá hármat.


A Red Bull-lal az idei év első felében nem volt esélye hasonlóra, első dobogós helyezését, egy 3. helyet csak a Hungaroringen hozta. Az ausztrál tehetség így tekint vissza a szezon első félidejére:
“Hogy őszinte legyek, nem volt valami könnyű. A tavalyi eredmények után felpörögve álltam neki az idei évnek, készen álltam arra, hogy a bajnoki címért küzdjek, fejben felkészültem erre. Még az első néhány futam után is azt mondogattam magamnak, hogy oké, hamarosan odaérünk, nemsokára ott leszünk.”
“De egészen Magyarországig nem lett jobb a helyzet, szóval alkalmazkodnom kellett. Nem arra értem, amit az autóban csinálok, hanem az egész hozzáállásomra. Motivációt kellett találnom, ha az ember tudja, hogy csak a hatodik helyért küzdhet vagy ilyesmi, akkor is összeszedettnek kell maradnia. Nyilván most is motivál a versenyzés, de az azért világossá vált számomra, hogy sokkal könnyebb motiváltnak lenni, ha a futamgyőzelmekért harcolhatok.”


Ricciardo elismeri, hogy időnként azért elveszítette a fejét, például amikor a Kanadai Nagydíj időmérője után arról beszélt, hogy egyáltalán nem fejlődik a Red Bull.
“Természetesen néhány alkalommal kiborult a bili. Néha egy kicsit elragadtatom magam, olyankor aztán vissza kell lépnem az alapokig, és arra kell koncentrálnom, hogy egyszerűen tegyem a dolgomat. Az a lényeg, hogy megmaradjon az összpontosítás, és ha az autó a hatodik helyre jó, akkor biztosan hozzam is a hatodik helyet.”

Kommentek

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.