F1: A Mercedesnél nem tudják, kapjon-e motort a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.14. 09.40

A Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff maga sem tudja, hogy kockáztathatnak-e azzal, hogy a Red Bullnak szállítsanak motorokat. Komoly dilemma.


Miután a Renault a többieknél gyengébben készült fel a Forma-1-ben 2014-ben indult új turbókorszakra, a 2010-13 között velük domináló Red Bull-lal menthetetlenül megromlott a kapcsolatuk az idei évre. 
A francia gyártó vagy kiszáll, vagy a Lotus megvásárlásával saját gyári csapatot indít, a lényeg, hogy a Red Bullnak előbb vagy utóbb – legkésőbb 2017-re új motorszállítót kellene találnia. Az energiaital-gyártó csapata kopogtatott már a Mercedesnél, de az F1-et jelenleg uraló németeknél tanácstalanok.
A Red Bull-lal elérhető eredmények és azok marketingértéke nem jönne rosszul, de ha túl jól sül el a partnerség, a klienscsapat akár verheti is a gyári alakulatot, ahogy 2010-13 között történt, amikor még a McLaren is az ő erőforrásaikat használta.
A Mercedes motorsportfőnöke és F1-es csapatának vezetője, Toto Wolff sem tudja, mi lenne a jó.


“Ha a Mercedes-Benz motorsportfőnökeként gondolkodom, és azt nézem, hogy mi lenne a legjobb az F1 szempontjából, akkor azt kell mondanom, hogy a Red Bullnak való szállítás izgalmas lehetőség, hiszen annak a márkának nagy a vonzereje a fiatalok körében, és győztes csapatról van szó” – magyarázta az olasz Gazzetta dello Sportnak adott interjújában
“Azonban ha a rivális F1-csapat főnökeként beszélek, akkor azt kell mondanom, hogy egyáltalán nem ideális az egyik, győztes autókat gyártani képes fő ellenfelünk erősebbé tétele.” 
Ha minden jól megy, a Renault szeptemberre eldönti, mit is akar a Forma-1-gyel, azután a Red Bull is mérlegelheti, hogy távozik-e vagy marad, és ha igen, honnan kerít magának erőforrásokat.

Kommentek

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.