F1: Bajban lesz a Sauber a rajtoknál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.12. 11.30

A Belga Nagydíjtól érvényes, a rajtokra vonatkozó szigorítás különösen érzékenyen érinti majd a saját szimulátorral nem rendelkező csapatokat, mint például a Sauber.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, hogy a nyári szünetet követő első versenytől jelentősen szigorít a Forma-1-es rajtokat illetően, a Belga Nagydíjtól a versenyzők nem kaphatnak műszaki segítséget a kuplung és a motor beállításaihoz.


A Sauber újonca, Felipe Nasr úgy véli, saját, házon belüli szimulátor hiányában őket még rosszabbul érinti majd az új korlátozás.
“A szimulátor hiánya hátráltató tényező, a csapat tisztában van ezzel, ezért is igyekszünk valamit kitalálni a jövő évre. Egyértelműen pozitív a versenyző szempontjából, ha fejben fel tud készülni a hétvégére, előkészül a vezetési technikájával, végiggondolja az íveket, fékezési pontokat. A szimulátoron nagyon sok mindent ki lehet gyakorolni a hétvége előtt, nekünk pedig nyilván tovább tart, míg megtanulunk egy új pályát.”
“Próbálkoztunk már több dologgal, vizualizációs technikákkal, videofelvételek alapján fejben előkészülni, de persze amíg ott a szabadedzés, azért nincs nagy baj. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy a szimulátor pótolja legjobban a pályás vezetést, és a Spától érvényben lévő új kuplungos szabályokra is fel lehetne készülni vele.”
“A Magyar Nagydíjon már kipróbáltunk pár eljárást, gyűjtöttük az adatokat, de nehéz lesz a rajt a külső információk nélkül, persze mindenki ugyanebben a cipőben jár majd. A fő kiszámíthatóság, nem is kell, hogy a legjobb legyen a start. Elrontani sokkal könnyebb, mint nagyon jól csinálni, szóval egy átlagos rajt már megfelel.”


A Sauberhez a múlt hónapban megérkezett új technikai igazgató, Mark Smith azt mondja, igyekeznek megoldani a szimulátoros problémát.
“A szimulátor szerepel a kívánságlistánkon, de azért reálisan kell kezelnünk a listát. A szimulátor nagyon hasznos dolog, szóval szeretnénk egyet, de addig is igyekszünk más lehetőséget találni, akár más csapatnál, akár az F1-en kívül.”

Kommentek

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.