F1: A Williams örül a kritikáknak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.12. 09.45

A Williams technikai igazgatója bóknak veszi a fanyalgó kritikákat, mert ez számára azt jelenti, hogy élcsapatként számolnak az alakulattal.

A 2013-as, történelmi mélypontot jelentő idény után a Williams 2014-re – a Mercedes-motorral – visszatért az élmezőnybe, jó néhányszor dobogóra álltak, pole-t is szereztek, a konstruktőri bajnokság 3. helyén zárták az évet.
Idén is hasonlóan, de leheletnyivel talán gyengébben teljesítenek, és akadt néhány leszereplésük is, mint például Monacóban, Silverstone-ban és legutóbb, a Hungaroringen is. Egyesek keményen kritizálják a csapatot az óvatoskodó hozzáállás, az optimálistól elmaradó stratégiák és úgy általában az elszórt pontok miatt, aminek Grove-ban tulajdonképpen örülnek, árulta el a technikai főnök, Pat Symonds.


“Úgy gondolom, hogy egészen érdekes, hogy az idény elején az a nézet alakult ki, hogy a Williams szezonja elmarad az elvárásoktól. Ez azt mutatja, hogy magasak voltak az elvárások. Ez büszkeséggel töltött el, hiszen ugyanott, a 3. helyen álltunk a bajnokságban, mint tavaly, az emberek viszont arról beszéltek, hogy ennél többre lehetnénk képesek. Nos, tekintve a költségvetésünket és a csapat létszámát, egész jól teljesítünk” – magyarázta az Autosportnak. 
Symonds hangsúlyozza, hogy 2015 “konszolidációs év” a csapat számára, az idei munkával alapozhatják meg a további élmezőnybeli szereplést:
“Nagyon fontos ez az év a Williams számára, mert 2014 arról szólt, hogy visszakapaszkodjunk, ami sikerült is, a 3. hely pedig megérdemelt jutalom volt a kemény munkáért és a csapatvezetés bátor döntéseiért. Ha egyszeri fellángolás lett volna, és idénre visszacsúsztunk volna a középmezőnybe, akkor kudarcot vallottunk volna a céljaink elérésében. Szóval nagyon fontos volt, hogy konszolidálni tudjuk a helyzetünket, mind a pályán, mind üzletileg versenyképesek maradjunk, ami véleményem szerint eddig sikerült is.”
Bár a Williams jelentősen kevesebb pénzből gazdálkodik, mint a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari, Symonds szerint ez nem zárja ki, hogy képesek legyenek megverni őket.


“Könnyű lenne azt mondani, hogy ők két és félszer annyit költenek és ezen múlik minden, de ez több szempontból sem igaz. Én nem hiszem, hogy a győzelemhez feltétlenül ekkora költségvetés kell. Ha valaki képes kisebb, összeszedettebb csapatként dolgozni, akkor is lehetséges a győzelem. Bízom benne, hogy a következő években folytatni tudjuk az építkezést, és hogy ez elvezet majd minket a győzelmekhez!”

Kommentek

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panasz tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.