F1: A Renault beintett a Red Bullnak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.12. 14.30

Noha a Red Bull erőltette a motorguru Mario Illien bevonását a motorfejlesztésbe, a Renault elvetette a szakember javaslatait.

A jelentős teljesítményhátrányban lévő Renault-nak – a Red Bull nyomására – a motorspecialista Mario Illien próbált segíteni, aki tervezett is egy prototípust a franciák számára. Noha az első próbapados tesztek ígéretesek voltak, a Renault most úgy döntött, a saját fejlesztéseit viszi tovább, azokban a mérnökök szerint nagyobb a potenciál.
“Mindenféle együttműködés jó” – mondta a Renault F1 ügyvezetője, Cyril Abiteboul. “Jó együtt dolgozni külső emberekkel, mert verseny nélkül igazán nehéz javulni a saját munkánkban. Hálásak vagyunk a támogatásért és a visszajelzésekért.”
“De a jelenlegi motorunkban, illetve a később érkezőkben nincs semmi az Ilmortól. Ez nem jelenti azt, hogy nem is lesz, vagy hogy a közös munkának ne lett volna pozitív hatása. Nem mondom azt sem, hogy az együttműködés értéktelen volt, csak azt, hogy egyelőre nem használunk fel semmit belőle.”
A Renault viszonya egyre feszültebb a Red Bull-lal, a négyszeres bajnok érthetően türelmetlen. Nem mellesleg pedig ragaszkodik ahhoz, hogy akármi történjen a jövőben, első számú csapatnak kell maradnia.
“A Renault-nak nincs választása önmagával szemben, fordulatra van szükség” – fogalmazott Christian Horner csapatfőnök. “Az év második felében ígéretes irányt kell látnunk, hogy abból legyen valami a következő szezonra.”
“A helyzetünk világos és egyértelmű a Renault-val a következő év végéig, akármilyen döntést is hoznak 2016-tal kapcsolatban. Bármit tesznek, versenyképes motorra van szükségük, a megállapodásunk értelmében az első számú csapat pedig mi vagyunk. Döntsenek bárhogy, az minket nem igazán érint.”

Kommentek

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.