F1: A Honda nem kér a külső segítségből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.11. 12.40

A Honda Forma-1-es főnöke szerint a motorprogramba nem tudnának másik gyártótól elcsaklizott szakembereket integrálni, ugyanígy a McLaren felajánlkozásával sem élhetnek.

Amióta világossá vált, hogy a Forma-1-be idén visszatért Honda borzalmasan elszúrta az erőforrását, az ennek a levét ivó McLarennél a rivális gyártóktól – Mercedes, Ferrari – való fejvadászatra biztatják a japánokat, hogy felgyorsuljon a fejlesztés. A csapat természetesen a saját, wokingi szakemberei és erőforrásai használatát is felajánlotta, de a Honda sem az előbbiből, sem az utóbbiból nem kér.


“Nagyon szép ötlet, de szerintem nagyon nehéz lenne a Ferraritól vagy a Mercedestől mérnököt igazolni. Például nehéz lenne számukra egy teljesen más kulturális környezetben, más eszközökkel, más szimulációs technikákkal, más mindennel dolgozni. Hiába magasan képzettek, túl sokáig tartana, hogy beletanuljanak a munkamódszereinkbe” – mondta az Autosportnak Arai Jaszuhisza, a Honda F1-es projektjének főnöke.
“Ugyanakkor a Hondánál elvárjuk, hogy a munkatársaink hosszú távon dolgozzanak velünk, szóval az nehéz lenne, hogy valaki hat hónapra beugrik. Ez nem így működik nálunk” – tette hozzá.
Arai ugyanígy elutasítja a házon belüli, mclarenes segítséget:
“Volt szó az erőforrások megosztásáról, de ugyan mind a motor, mind a kasztni igen fontos terület, nagy a különbség közöttük. Az nem fog működni, ha az autós területről átjön pár mérnök a motorfejlesztéshez, és az is nehéz lenne, ha mi mennénk a McLarenhez. Egyszerűen csak ki kell találnunk, hogyan működjünk együtt, alaposan át kell beszélni az elképzeléseket, meg kell vizsgálnunk a különböző lehetőségeket, hogyan oldjuk meg a problémákat.”

Kommentek

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.