Még több előzést akarnak a csapatok a Forma-1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.10. 15.30

Legközelebbi ülésükön arról is egyeztetnek a Forma-1-es technikai igazgatók, hogyan lehetne növelni az előzések számát a versenyeken.

2017-re nagy reformot terveznek a Forma-1-ben (aztán lehet, hogy ez végül egy évet csúszik), a körönként öt másodperccel gyorsabb autók mellett több előzésnek is örülnének az illetékesek. A Stratégiai Munkacsoport megbízásából legközelebbi ülésükön arról is egyeztetnek az F1-es technikai igazgatók, hogyan lehetne növelni a helycserék számát.
A megbeszélést a Belga Nagydíj előtt, augusztus 18-án tartják a technikai igazgatók. Andrew Green képviseli majd a Force Indiát, szerinte nem lesz egyszerű menet az ügy.
“A Stratégiai Munkacsoport nemrégiben kért fel bennünket arra, hogy vizsgáljuk meg az előzéseket” – mondta Green. “Ez egy olyan terület, amelyről korábban nem egyeztettünk. Úgy volt, hogy lesz egy megbeszélés a nyári szünet előtt, de végül elmaradt, most pótoljuk a spái futam előtt.”
“Annyit mondhatok, hogy a 2017-re tervezett formaterv egyelőre nem igazán az előzésekről szól.” Green szerint alapos felülvizsgálatot igényel, hogyan állítják elő a leszorítóerőt az F1-es autók.
“Jelenleg nagyon erősen függünk az autó elejétől, az itt előállított leszorítóerőt az egész autó hasznosítja. Ennek a következménye, hogy amikor valaki megközelít valakit, nemcsak az autó elején csökken a leszorítóerő, hanem az egész egyensúly felborul.” 
“Ezt kell körbejárnunk a következő megbeszélésen, hogy tudunk-e egyáltalán tenni ellene valamit.”

Kommentek

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.