Forma-1-bajnok igazolt a villany-F1-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.08. 11.30

1997 Forma-1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve a Formula E-ben folytatja pályafutását, a 2015-16-os szezonban a Venturinál versenyez majd.


A Forma-1-ben 1997-ben a Williamsszel világbajnoki címet szerző, majd 2006-ban a BMW-től visszavonult (elküldött) Jacques Villeneuve az elmúlt évtizedben indult Le Mans-ban, a Speedcar sorozatban, a V8 Supercarsban, a NASCAR-ban, az FIA Ralikrossz-világbajnokságon és a tavalyi Indy 500-as futamon is, de teljes idényt sehol sem töltött.
Most ez megváltozik, miután a 44 éves kanadai leigazolt a Venturi-csapathoz, hogy ősztől az elektromos formaautó-széria, a Formula E második idényében náluk versenyezzen.
Villeneuve nemrég tesztelte a Venturi autóját, ami olyan jól sikerült, hogy szerződést is ajánlottak neki. A kanadai Nick Heidfeld helyére ül – ami kicsit furcsa egyébként, mert az apró termetű német amúgy jól szerepelt -, Stephane Sarrazin csapattársa lesz.


“Hosszú évek óta most először indulok majd egy teljes bajnokságon. Izgatottan várom, mert a Venturinál nagyszerű az atmoszféra, ami nagyon sokat számít. Stephane Sarrazint is jól ismerem, megvan a kölcsönös bizalom. Már vagy tíz éve nem vezettem formaautót utcai pályán, de nem gond, olyan ez, mint a biciklizés, nagyon jó volt (a teszt). Tényleg nagyon jó a közeg a Venturinál, az egyik mérnökkel pedig már dolgoztam is még a karrierem elején” – magyarázta a kanadai.
A tavaly indult Formula E első idényében 10 csapat vett részt 2-2 Spark Renault formaautóval, a futamok a világ nagyvárosainak utcáin zajlottak – Pekingtől Buenos Airesig, Miamitól Monacóig, Berlintől Moszkváig, végül Londonban -, összesen 36 pilóta állt rajthoz a szezon alatt. Az első évben az ifjabb Nelson Piquet győzött.

Kommentek

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.