A Forma-1-ben 1997-ben a Williamsszel világbajnoki címet szerző, majd 2006-ban a BMW-től visszavonult (elküldött) Jacques Villeneuve az elmúlt évtizedben indult Le Mans-ban, a Speedcar sorozatban, a V8 Supercarsban, a NASCAR-ban, az FIA Ralikrossz-világbajnokságon és a tavalyi Indy 500-as futamon is, de teljes idényt sehol sem töltött.
Most ez megváltozik, miután a 44 éves kanadai leigazolt a Venturi-csapathoz, hogy ősztől az elektromos formaautó-széria, a Formula E második idényében náluk versenyezzen.
Villeneuve nemrég tesztelte a Venturi autóját, ami olyan jól sikerült, hogy szerződést is ajánlottak neki. A kanadai Nick Heidfeld helyére ül – ami kicsit furcsa egyébként, mert az apró termetű német amúgy jól szerepelt -, Stephane Sarrazin csapattársa lesz.


“Hosszú évek óta most először indulok majd egy teljes bajnokságon. Izgatottan várom, mert a Venturinál nagyszerű az atmoszféra, ami nagyon sokat számít. Stephane Sarrazint is jól ismerem, megvan a kölcsönös bizalom. Már vagy tíz éve nem vezettem formaautót utcai pályán, de nem gond, olyan ez, mint a biciklizés, nagyon jó volt (a teszt). Tényleg nagyon jó a közeg a Venturinál, az egyik mérnökkel pedig már dolgoztam is még a karrierem elején” – magyarázta a kanadai.
A tavaly indult Formula E első idényében 10 csapat vett részt 2-2 Spark Renault formaautóval, a futamok a világ nagyvárosainak utcáin zajlottak – Pekingtől Buenos Airesig, Miamitól Monacóig, Berlintől Moszkváig, végül Londonban -, összesen 36 pilóta állt rajthoz a szezon alatt. Az első évben az ifjabb Nelson Piquet győzött.