Az idei szabályok szerint egy szezonban mindössze négy motort lehet büntetlenül felhasználniuk a Forma-1-es csapatoknak, az ötödiktől jönnek a rajtbüntetések. Utólag – új belépőként – a Honda kapott egy ötödik motort, a többieknek viszont néggyel kellene megoldaniuk az évet.
A Renault az év elején úgy füstölte el a motorokat, mintha ingyen lennének, Daniel Ricciardo már az ötödiket használja, és hol van még az idény vége. A Red Bull további büntetésekre készül.
Valószínűleg nem ússza meg a motorcserés büntetést a Ferrari sem, amely legközelebb a monzai Olasz Nagydíjon vet be fejlesztett motort, amelyre két fejlesztési zsetont fordít. Ez lesz a csapat negyedik motorja, de még van öt zsetonja, így ha ezeket kijátssza, garantált a büntetés.
Az olasz Autosprint értesülése szerint az újabb fejlesztés október végére készülhet el, az ötödik motor így Austinban vagy Mexikóban debütálhat.