Míg a Mercedes csúnyán elszúrta a nyári szünet előtti utolsó versenyét, a Magyar Nagydíjat – a 2014-es szezonkezdet óta első ízben egyik versenyzőjük sem állt fel a dobogóra -, a lassú, kanyargós, az aerodinamikai hatékonyságot jutalmazó Hungaroringen a Red Bull a 2-3. helyen végzett.
A 2010-13 között uralkodó alakulatnál a szezon elejétől a Renault-ra mutogattak a versenyképtelenség miatt, de lassanként beismerték, hogy a kasztnival is gondban voltak.


“A baj az volt, hogy mindig egy örökkévalóságig tartott, mire megtaláltuk a beállításokat. Ezért is volt jobb néha a Toro Rosso, ők kigurultak, és rögtön ment minden, mindegy, melyik pályán jártunk” – mondta Helmut Marko a német Auto Motor und Sportnak.
A Hungaroring viszont áttörést hozott a Milton Keynes-i csapatnál, a Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo kettős dobogójával végződő Magyar Nagydíj után az ausztrál pilóta hangsúlyozta, hogy már az első szabadedzéstől “egyben volt” az autó.
A Red Bull formajavulása az eddig domináló Mercedes figyelmét sem kerülte el, egy név nélkül nyilatkozó csapattag így fogalmazott: “Mercedes-motorral a Red Bull gyorsabb lett volna nálunk Magyarországon.”
A csapat címzetes elnöke, Niki Lauda is hasonlóan beszélt: “A Hungaroringen négy kanyarban is gyorsabb volt nálunk a Red Bull.”
Azért a címvédő alakulatnál nem kell rettegniük, hiszen a nyári szünet után a Belga, majd az Olasz Nagydíj következik, és mind Spa, mind Monza jellege a motorerőt helyezi előtérbe, a Red Bullban dolgozó Renault-erőforrás komolyabb fejlesztése pedig csak októberben, az Orosz Nagydíjra érkezik.