F1: A McLaren lázadozik a tesztnaptár ellen

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.08.04. 16.30

Noha többségi szavazással az F1-es csapatok elfogadták, hogy jövőre csak nyolc tesztnap lesz az idény előtt, a McLarennek nem tetszik az elképzelés.

Jövőre március helyett csak áprilisban kezdődik a 21 futamból álló F1-es idény, a várható nagy hajtás miatt a csapatok megreformálták a tesztnaptárat. Márciusban mindössze nyolc tesztnap lesz az idény előtt, szezon közbeni gyakorlás pedig egyáltalán nem lesz.
Noha a csapatok megszavazták a változtatást, nem volt egyhangú a támogatás. “Nem örülünk annak, hogy csak nyolc napot tesztelhetünk, de a csapatok többsége elfogadta. Bele kell törődnünk” – mondta Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke.
Fernando Alonsónak sem tetszik a rendszer. “Most úgy állunk, hogy akinek a teszteken jó lesz az autója, annak jó lesz a szezonja is, akinek viszont nem, annak meg lesz kötve a keze, és máris leírhatja az évet” – vélekedett a spanyol.
A fővezér Ron Dennis Alonso pártján áll. “Hasonlóan gondolom, mint Fernando, elég bosszantó, hogy nem tudunk tesztelni, miközben nem vagyunk versenyképesek” – így Dennis.
“Ez óriási hátrány. Így sokkal nehezebb javítani a motor és az autó teljesítményét.” Dennis szerint a tesztkorlátozás nem érte el a célját, és még csökkentette is a versenyt a Forma-1-ben.
“Pénzt nem spórolunk, mert úgy kell nagy mennyiségben fejlesztéseket raknunk az autókra, hogy ki sem próbáltuk őket. Előfordul, hogy valamivel mellényúlunk, ilyenkor ez színtiszta pénzkidobás. Az F1 a versenyzésről szól, és nem arról, hogy valaki hátrányba kerüljön.”

Kommentek

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.