F1: Messze van még a renault-s döntés

Akár a Red Bullt is másolhatják

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.03. 14.55

A Renault-nál szeptember előtt semmiképp se döntenek a további Forma-1-es részvétel formájáról, de több irányvonalat is fontolgatnak, több projekten dolgoznak a háttérben

Hiába nyertek 2010-13 között a Red Bull partnereként kétszer négy bajnoki címet, a Renault évek óta elégedetlen a Forma-1-es jelenlétével, az elmúlt másfél idény küszködése pedig lépéskényszert hozott a francia gyártónál.
Tavasz óta világos, hogy valami történni fog, de a Renault részéről tényleg minden lehetőséget nyitva hagytak, a teljes kiszállástól a saját gyári csapat indításáig bármi lehetséges. Az F1-es projekt főnöke, Cyril Abiteboul azt mondja, még minden opció nyitott:
“Nem titok, hogy sok dologgal foglalkozunk, beleértve a motorunk versenyképesebbé tételét is, hiszen versenyképes motor nélkül az egésznek semmi értelme. Az is tény, hogy többféle lehetőséget mérlegelünk, de nem várható azonnali döntés. Hosszú folyamat ez, hiszen a döntésünk is hosszú távra szól majd, szóval nem kapkodunk. Szeptember előtt biztosan nem mondunk semmi újat.”


Abiteboul hangsúlyozta, hogy semmilyen határidőt nem szabtak:
“Bárhogy is döntsünk, a lényeg az lesz, hogy hosszú távon megfeleljen a stratégiánknak. Inkább várunk, hogy aztán jó döntést hozhassunk ahelyett, hogy rossz alapokon rosszul döntsünk. Egyelőre szerződésünk van a Red Bull-lal és a Toro Rossóval 2016 végéig, azt tiszteletben is kívánjuk tartani. Fantasztikus csapatok, sokat várnak el tőlünk, de mi igyekszünk is a lehető leggyorsabban kielégíteni az igényeiket.”
“De emiatt van is időnk arra, hogy kidolgozzuk a 2016-on túlra szóló programunkat, ha úgy döntünk, hogy más irányba indulnánk. Szóval majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok, de annyit azért elárulhatok, hogy nem kizárólag a Forma-1-gyel foglalkozunk a Renault-nál. Nagyon izgalmas projektekről van szó. A Renault egyértelműen elkötelezett aziránt, hogy továbbra is fontos szereplője legyen a motorsportoknak.”
Az “izgalmas projektek” közé tartozhat a saját pilótanevelői program indítása, erről már a Motorsport.com-nak beszélt Abiteboul.


“Elég megnézni, hogy a Mercedesnél milyen pilótafizetések vannak, és mennyiben kerülnek a versenyzők a Red Bullnál és a Toro Rossónál. Az utóbbiaknál a mercedeses pénzek töredékéről van szó, ami fantasztikus. Ez alapján látjuk, hogy mit érdemes csinálni, hogyan javíthatnánk a tevékenységünkön. Annyi biztos, hogy szeretnénk a formaautózásban maradni, amit lehetőleg az F1-es részvétel koronáz meg. Azonban sokkal költséghatékonyabban kellene ezt csinálnunk, és úgy, hogy a mostaninál sokkal jobban szolgálja a cég marketingszempontjait.”
Az átszervezésnek, a fenti szempontok érvényesülésének első jele az, hogy a Renault 2016-ra ejti nagyobbik formaautós utánpótlás-szériáját, a Formula Renault 3.5-öt.

Kommentek

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.