F1: Messze van még a renault-s döntés

Akár a Red Bullt is másolhatják

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.08.03. 14.55

A Renault-nál szeptember előtt semmiképp se döntenek a további Forma-1-es részvétel formájáról, de több irányvonalat is fontolgatnak, több projekten dolgoznak a háttérben

Hiába nyertek 2010-13 között a Red Bull partnereként kétszer négy bajnoki címet, a Renault évek óta elégedetlen a Forma-1-es jelenlétével, az elmúlt másfél idény küszködése pedig lépéskényszert hozott a francia gyártónál.
Tavasz óta világos, hogy valami történni fog, de a Renault részéről tényleg minden lehetőséget nyitva hagytak, a teljes kiszállástól a saját gyári csapat indításáig bármi lehetséges. Az F1-es projekt főnöke, Cyril Abiteboul azt mondja, még minden opció nyitott:
“Nem titok, hogy sok dologgal foglalkozunk, beleértve a motorunk versenyképesebbé tételét is, hiszen versenyképes motor nélkül az egésznek semmi értelme. Az is tény, hogy többféle lehetőséget mérlegelünk, de nem várható azonnali döntés. Hosszú folyamat ez, hiszen a döntésünk is hosszú távra szól majd, szóval nem kapkodunk. Szeptember előtt biztosan nem mondunk semmi újat.”


Abiteboul hangsúlyozta, hogy semmilyen határidőt nem szabtak:
“Bárhogy is döntsünk, a lényeg az lesz, hogy hosszú távon megfeleljen a stratégiánknak. Inkább várunk, hogy aztán jó döntést hozhassunk ahelyett, hogy rossz alapokon rosszul döntsünk. Egyelőre szerződésünk van a Red Bull-lal és a Toro Rossóval 2016 végéig, azt tiszteletben is kívánjuk tartani. Fantasztikus csapatok, sokat várnak el tőlünk, de mi igyekszünk is a lehető leggyorsabban kielégíteni az igényeiket.”
“De emiatt van is időnk arra, hogy kidolgozzuk a 2016-on túlra szóló programunkat, ha úgy döntünk, hogy más irányba indulnánk. Szóval majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok, de annyit azért elárulhatok, hogy nem kizárólag a Forma-1-gyel foglalkozunk a Renault-nál. Nagyon izgalmas projektekről van szó. A Renault egyértelműen elkötelezett aziránt, hogy továbbra is fontos szereplője legyen a motorsportoknak.”
Az “izgalmas projektek” közé tartozhat a saját pilótanevelői program indítása, erről már a Motorsport.com-nak beszélt Abiteboul.


“Elég megnézni, hogy a Mercedesnél milyen pilótafizetések vannak, és mennyiben kerülnek a versenyzők a Red Bullnál és a Toro Rossónál. Az utóbbiaknál a mercedeses pénzek töredékéről van szó, ami fantasztikus. Ez alapján látjuk, hogy mit érdemes csinálni, hogyan javíthatnánk a tevékenységünkön. Annyi biztos, hogy szeretnénk a formaautózásban maradni, amit lehetőleg az F1-es részvétel koronáz meg. Azonban sokkal költséghatékonyabban kellene ezt csinálnunk, és úgy, hogy a mostaninál sokkal jobban szolgálja a cég marketingszempontjait.”
Az átszervezésnek, a fenti szempontok érvényesülésének első jele az, hogy a Renault 2016-ra ejti nagyobbik formaautós utánpótlás-szériáját, a Formula Renault 3.5-öt.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.