F1: Baj lesz a rekordhosszú naptárból?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.30. 11.35

Több csapatnak sem tetszik a 2016-r tervezett 21 futamos Forma-1-es versenynaptár, de egyelőre kivárnak, hátha kipottyan egy-két verseny.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa néhány hete szavazta meg a 2016-os Forma-1-es idény versenynaptár-tervezetét, amelyben rekordszámú, 21 nagydíj szerepel.
A csapatok hosszú-hosszú évek óta az évi 20 futamot tartják a végső határnak, így a terv megütközést szült.
A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn arra figyelmeztetett, hogy a 20-nál több futam “további erőforrások és munkaerő” bevetését kényszeríti majd ki, a Red Bull főnöke, Christian Horner pedig a sűrű nyár problémájára mutatott rá: “Nagyon húzós lesz a gyáriaknak, hogy nincs nyári szünet. Szerintem fontos, hogy legyen egy kis leállás.” 
Hivatalosan is megtámadhatják a naptárt


Egy középmezőnybeli, névtelenül nyilatkozó csapafőnök az Auto Motor und Sportnak kerek perec kimondta: “A 21 futam és a nyári szünet elvétele is egyértelműen sérti a szabályokat. Ezeket csakis az összes csapat jóváhagyásával lehetne bevezetni, de nem fog minden csapat rábólintani.”
A fentiek ellenére hivatalos panaszt egyelőre egyetlen csapat sem tett, kivárnak, valószínűleg arra számítva, hogy a korábbi évekhez hasonlóan az idénykezdetre kipottyan egy-két futam a naptárból.
Az idén elmaradt Német Nagydíj például 2016-ra újra szerepel a menetrendben, de a hockenheimi rendezés azért nem vehető 100 százalékosan biztosra.
“Nem tudom, mi lesz Németországgal. Szerződésünk van, ha tiszteletben tartják, akkor ott lehetünk jövőre” – mondta az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone.
A kérdésre, hogy melyik másik helyszín lehet még veszélyben, az angol üzletember Monzát nevezte meg.

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.