A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa néhány hete szavazta meg a 2016-os Forma-1-es idény versenynaptár-tervezetét, amelyben rekordszámú, 21 nagydíj szerepel.
A csapatok hosszú-hosszú évek óta az évi 20 futamot tartják a végső határnak, így a terv megütközést szült.
A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn arra figyelmeztetett, hogy a 20-nál több futam “további erőforrások és munkaerő” bevetését kényszeríti majd ki, a Red Bull főnöke, Christian Horner pedig a sűrű nyár problémájára mutatott rá: “Nagyon húzós lesz a gyáriaknak, hogy nincs nyári szünet. Szerintem fontos, hogy legyen egy kis leállás.” 
Hivatalosan is megtámadhatják a naptárt


Egy középmezőnybeli, névtelenül nyilatkozó csapafőnök az Auto Motor und Sportnak kerek perec kimondta: “A 21 futam és a nyári szünet elvétele is egyértelműen sérti a szabályokat. Ezeket csakis az összes csapat jóváhagyásával lehetne bevezetni, de nem fog minden csapat rábólintani.”
A fentiek ellenére hivatalos panaszt egyelőre egyetlen csapat sem tett, kivárnak, valószínűleg arra számítva, hogy a korábbi évekhez hasonlóan az idénykezdetre kipottyan egy-két futam a naptárból.
Az idén elmaradt Német Nagydíj például 2016-ra újra szerepel a menetrendben, de a hockenheimi rendezés azért nem vehető 100 százalékosan biztosra.
“Nem tudom, mi lesz Németországgal. Szerződésünk van, ha tiszteletben tartják, akkor ott lehetünk jövőre” – mondta az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone.
A kérdésre, hogy melyik másik helyszín lehet még veszélyben, az angol üzletember Monzát nevezte meg.