F1: Baj lesz a rekordhosszú naptárból?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.30. 11.35

Több csapatnak sem tetszik a 2016-r tervezett 21 futamos Forma-1-es versenynaptár, de egyelőre kivárnak, hátha kipottyan egy-két verseny.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa néhány hete szavazta meg a 2016-os Forma-1-es idény versenynaptár-tervezetét, amelyben rekordszámú, 21 nagydíj szerepel.
A csapatok hosszú-hosszú évek óta az évi 20 futamot tartják a végső határnak, így a terv megütközést szült.
A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn arra figyelmeztetett, hogy a 20-nál több futam “további erőforrások és munkaerő” bevetését kényszeríti majd ki, a Red Bull főnöke, Christian Horner pedig a sűrű nyár problémájára mutatott rá: “Nagyon húzós lesz a gyáriaknak, hogy nincs nyári szünet. Szerintem fontos, hogy legyen egy kis leállás.” 
Hivatalosan is megtámadhatják a naptárt


Egy középmezőnybeli, névtelenül nyilatkozó csapafőnök az Auto Motor und Sportnak kerek perec kimondta: “A 21 futam és a nyári szünet elvétele is egyértelműen sérti a szabályokat. Ezeket csakis az összes csapat jóváhagyásával lehetne bevezetni, de nem fog minden csapat rábólintani.”
A fentiek ellenére hivatalos panaszt egyelőre egyetlen csapat sem tett, kivárnak, valószínűleg arra számítva, hogy a korábbi évekhez hasonlóan az idénykezdetre kipottyan egy-két futam a naptárból.
Az idén elmaradt Német Nagydíj például 2016-ra újra szerepel a menetrendben, de a hockenheimi rendezés azért nem vehető 100 százalékosan biztosra.
“Nem tudom, mi lesz Németországgal. Szerződésünk van, ha tiszteletben tartják, akkor ott lehetünk jövőre” – mondta az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone.
A kérdésre, hogy melyik másik helyszín lehet még veszélyben, az angol üzletember Monzát nevezte meg.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.