F1: Megmenekül Monza?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.29. 12.30

Az olasz törvényhozás megszavazta a szükséges pénzügyi segítséget, Monza 2016 után is a Forma-1-es versenynaptárban maradhat.

A legfrissebb tudósítások szerint az olasz parlament felsőház, a Szenátus 20 millió eurós támogatást és adókedvezményeket szavazott meg Monzának, így a legendás versenyhelyszínnek lehetősége nyílik, hogy 2016-on túlra is meghosszabbítsa az Olasz Nagydíjra rendezésére vonatkozó szerződését.


A szervező SIAS főnöke, Andrea Dell?Orto így reagált: “Hamarosan találkozom Monza és Milánó polgármesterével, utána pedig folytatódhatnak a tárgyalások Bernie Ecclestone-nal a szerződés megújításáról.” 
“Hittük, hogy megmenthetjük a monzai Olasz Nagydíjat, és mostanra sikerült is. A Forma-1 nem létezhet az Olasz Nagydíj és annak múltja nélkül. Őrültség lenne ejteni, jóvátehetetlen károkat okozna az országnak és a Forma-1-nek is” ? mondta a lombardiai régió sportminisztere, Antonio Rossi.
A régió elnöke, Roberto Maroni a La Gazzetta dello Sportnak azt mondta, hogy szeptember elejére – azaz az idei futam idejére – lezárhatják a tárgyalásokat Ecclestone-nal.
Az F1 uraként ismert angol üzletember tavaly dobta be, hogy ejtheti Monzát, ha nem sikerült új, az ő szemszögéből pénzügyileg megfelelőbb szerződést kötniük, azóta tartotta is magát ehhez, sőt új szervezőket és helyszínt keresett az Olasz Nagydíjnak, Imola is képbe került.


Ecclestone most ugyan megnyugodhatott, de azért cseppet sem volt elégedett az előzményekkel:
“Vannak olyanok, akik azt hiszik, hogy azért, mert rég az F1-ben vannak, jár nekik a részvétel, ülhetnek a babérjaikon anélkül, hogy bármit is csinálnának. A legszomorúbb, hogy már két évvel ezelőtt megegyeztünk valamiben, ők meg szépen megfeledkeztek róla.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.