F1-es versenyző lennél? Tegyél félre két és fél milliárdot!

Ennyibe kerül eljutni a csúcsra

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.27. 10.30

Soha nem volt titok, hogy nagyon sok pénzbe kerül eljutni a Forma-1-ig. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, mennyi az annyi.

Rengeteg fiatal autóversenyző álmodozik arról, hogy a karrierje során eljut a Forma-1-ig. Soha nem volt titok, hogy ez óriási anyagi áldozatot jelent, és az sem, hogy semmi garancia nincs arra, hogy a befektetés valaha is megtérül.


Egy karriert jól fel kell építeni, nem mindegy, hogy ki, mely sorozatokban próbálkozik. A Forma-3 az adatok alapján jó ugródeszkának tűnik, a tavalyi mezőny 79,2 százaléka megfordult abban a sorozatban. A Forma-Renault-ban 58,3 százalék szerepelt, míg a GP2-ben 48,5 százalék.
Toto Wolff nem csak a Mercedes csapatfőnöke, sok pilótának egyengette már a karrierjét, olykor egészen a Forma-1-ig. Wolff szerint már a pályafutás gokartos szakaszára sok pénzt kell költeni.
“Ha valaki nagyon tehetséges, a különböző gokartos állomásaira egymillió eurót (310 milió forint) kell költeni. “Kell legalább egy szezon a Forma-4-ben vagy a WSR-ben, ami újabb 350 ezer eurós (108 millió forint) kiadás.”
“650 ezer euró (200 millió forint) kell egy Forma-3-as szezonhoz, amiből nem árt, ha kettő van (400 millió forint). Eddig a pontig 2,6-2,7 millió euró ment el, és a GP2-ről vagy WSR-ről még nem is volt szó. Legyen mondjuk hárommillió euró (930 millió forint) az építkezés első szakasza.”


“A GP2 újabb másfél millió eurós (465 millió forint) befektetés, és akkor csak egy évről beszélünk. Ez már a Forma-1 kapuja, de a cél még messze: további 2-3 millió euróra van szükség, hogy legyen esély egy F1-es állásra. Ez mindösszesen 7-8 millió euró (2,1-2,5 milliárd forint).”
“Ebből a pénzből nem lehet faragni, szóval kell egy szponzor vagy a családnak kell finanszíroznia a karriert.” Egy módon lehet valamelyest csökkenteni a költségeket, ha valaki bekerül a gyártók tehetségkutató programjaiba. Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton bizonyították már, hogy ez szintén járható út, de ehhez is kell egy kis szerencse. Mivel ezeknek a pilótáknak a karrierépítésére az őket szerződtető csapat sokat áldoz, az F1-es pályafutásuk elején szerényebb fizetésre számíthatnak.
Lehetséges “fizetős” pilótaként is bekerülni a Forma-1-be, ám az is legalább ennyibe (de inkább többe) kerül, szponzor nélkül nincs is rá esély.
Ha azonban valaki igazán sikeres lesz a Forma-1-ben, a kezdeti befektetés nem is tűnik olyan nagy árnak. Íme a jelenlegi mezőny pilótáinak éves fizetései:
1. Fernando Alonso (McLaren-Honda), 35 millió euró (10,9 milliárd forint)
2. Sebastian Vettel (Ferrari), 28 millió (8,7 milliárd forint)
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 25 millió (7,7 milliárd forint)
4. Kimi Räikköonen (Ferrari), 18 millió (5,6 milliárd forint)
5. Nico Rosberg (Mercedes), 13,5 millió (4,2 milliárd forint)
6. Jenson Button (McLaren-Honda), 10 millió (3,1 milliárd forint)
7. Felipe Massa (Williams), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Nico Hülkenberg (Force India), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Sergio Perez (Force India), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Romain Grosjean (Lotus), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Pastor Maldonado (Lotus), 4 millió (1,2 milliárd forint)
12. Valtteri Bottas (Williams), 2 millió (1,2 milliárd forint)
13. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1,5 millió (465 millió forint)
14. Danyiil Kvjat (Red Bull), 750 ezer (232 millió forint)
15. Max Verstappen (Toro Rosso), 250 ezer (77 millió forint)
15. Carlos Sainz (Toro Rosso), 250 ezer (77 milliió forint)
17. Felipe Nasr (Sauber), 200 ezer (62 millió forint)
17. Marcus Ericsson (Sauber), 200 ezer (62 millió forint)
19. Will Stevens (Manor), 150 ezer (46 millió forint)
20. Roberto Merhi (Manor), 50 ezer (15 millió forint)

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.