F1-es versenyző lennél? Tegyél félre két és fél milliárdot!

Ennyibe kerül eljutni a csúcsra

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.27. 10.30

Soha nem volt titok, hogy nagyon sok pénzbe kerül eljutni a Forma-1-ig. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, mennyi az annyi.

Rengeteg fiatal autóversenyző álmodozik arról, hogy a karrierje során eljut a Forma-1-ig. Soha nem volt titok, hogy ez óriási anyagi áldozatot jelent, és az sem, hogy semmi garancia nincs arra, hogy a befektetés valaha is megtérül.


Egy karriert jól fel kell építeni, nem mindegy, hogy ki, mely sorozatokban próbálkozik. A Forma-3 az adatok alapján jó ugródeszkának tűnik, a tavalyi mezőny 79,2 százaléka megfordult abban a sorozatban. A Forma-Renault-ban 58,3 százalék szerepelt, míg a GP2-ben 48,5 százalék.
Toto Wolff nem csak a Mercedes csapatfőnöke, sok pilótának egyengette már a karrierjét, olykor egészen a Forma-1-ig. Wolff szerint már a pályafutás gokartos szakaszára sok pénzt kell költeni.
“Ha valaki nagyon tehetséges, a különböző gokartos állomásaira egymillió eurót (310 milió forint) kell költeni. “Kell legalább egy szezon a Forma-4-ben vagy a WSR-ben, ami újabb 350 ezer eurós (108 millió forint) kiadás.”
“650 ezer euró (200 millió forint) kell egy Forma-3-as szezonhoz, amiből nem árt, ha kettő van (400 millió forint). Eddig a pontig 2,6-2,7 millió euró ment el, és a GP2-ről vagy WSR-ről még nem is volt szó. Legyen mondjuk hárommillió euró (930 millió forint) az építkezés első szakasza.”


“A GP2 újabb másfél millió eurós (465 millió forint) befektetés, és akkor csak egy évről beszélünk. Ez már a Forma-1 kapuja, de a cél még messze: további 2-3 millió euróra van szükség, hogy legyen esély egy F1-es állásra. Ez mindösszesen 7-8 millió euró (2,1-2,5 milliárd forint).”
“Ebből a pénzből nem lehet faragni, szóval kell egy szponzor vagy a családnak kell finanszíroznia a karriert.” Egy módon lehet valamelyest csökkenteni a költségeket, ha valaki bekerül a gyártók tehetségkutató programjaiba. Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton bizonyították már, hogy ez szintén járható út, de ehhez is kell egy kis szerencse. Mivel ezeknek a pilótáknak a karrierépítésére az őket szerződtető csapat sokat áldoz, az F1-es pályafutásuk elején szerényebb fizetésre számíthatnak.
Lehetséges “fizetős” pilótaként is bekerülni a Forma-1-be, ám az is legalább ennyibe (de inkább többe) kerül, szponzor nélkül nincs is rá esély.
Ha azonban valaki igazán sikeres lesz a Forma-1-ben, a kezdeti befektetés nem is tűnik olyan nagy árnak. Íme a jelenlegi mezőny pilótáinak éves fizetései:
1. Fernando Alonso (McLaren-Honda), 35 millió euró (10,9 milliárd forint)
2. Sebastian Vettel (Ferrari), 28 millió (8,7 milliárd forint)
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 25 millió (7,7 milliárd forint)
4. Kimi Räikköonen (Ferrari), 18 millió (5,6 milliárd forint)
5. Nico Rosberg (Mercedes), 13,5 millió (4,2 milliárd forint)
6. Jenson Button (McLaren-Honda), 10 millió (3,1 milliárd forint)
7. Felipe Massa (Williams), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Nico Hülkenberg (Force India), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Sergio Perez (Force India), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Romain Grosjean (Lotus), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Pastor Maldonado (Lotus), 4 millió (1,2 milliárd forint)
12. Valtteri Bottas (Williams), 2 millió (1,2 milliárd forint)
13. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1,5 millió (465 millió forint)
14. Danyiil Kvjat (Red Bull), 750 ezer (232 millió forint)
15. Max Verstappen (Toro Rosso), 250 ezer (77 millió forint)
15. Carlos Sainz (Toro Rosso), 250 ezer (77 milliió forint)
17. Felipe Nasr (Sauber), 200 ezer (62 millió forint)
17. Marcus Ericsson (Sauber), 200 ezer (62 millió forint)
19. Will Stevens (Manor), 150 ezer (46 millió forint)
20. Roberto Merhi (Manor), 50 ezer (15 millió forint)

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.