F1-es versenyző lennél? Tegyél félre két és fél milliárdot!

Ennyibe kerül eljutni a csúcsra

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.27. 10.30

Soha nem volt titok, hogy nagyon sok pénzbe kerül eljutni a Forma-1-ig. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, mennyi az annyi.

Rengeteg fiatal autóversenyző álmodozik arról, hogy a karrierje során eljut a Forma-1-ig. Soha nem volt titok, hogy ez óriási anyagi áldozatot jelent, és az sem, hogy semmi garancia nincs arra, hogy a befektetés valaha is megtérül.


Egy karriert jól fel kell építeni, nem mindegy, hogy ki, mely sorozatokban próbálkozik. A Forma-3 az adatok alapján jó ugródeszkának tűnik, a tavalyi mezőny 79,2 százaléka megfordult abban a sorozatban. A Forma-Renault-ban 58,3 százalék szerepelt, míg a GP2-ben 48,5 százalék.
Toto Wolff nem csak a Mercedes csapatfőnöke, sok pilótának egyengette már a karrierjét, olykor egészen a Forma-1-ig. Wolff szerint már a pályafutás gokartos szakaszára sok pénzt kell költeni.
“Ha valaki nagyon tehetséges, a különböző gokartos állomásaira egymillió eurót (310 milió forint) kell költeni. “Kell legalább egy szezon a Forma-4-ben vagy a WSR-ben, ami újabb 350 ezer eurós (108 millió forint) kiadás.”
“650 ezer euró (200 millió forint) kell egy Forma-3-as szezonhoz, amiből nem árt, ha kettő van (400 millió forint). Eddig a pontig 2,6-2,7 millió euró ment el, és a GP2-ről vagy WSR-ről még nem is volt szó. Legyen mondjuk hárommillió euró (930 millió forint) az építkezés első szakasza.”


“A GP2 újabb másfél millió eurós (465 millió forint) befektetés, és akkor csak egy évről beszélünk. Ez már a Forma-1 kapuja, de a cél még messze: további 2-3 millió euróra van szükség, hogy legyen esély egy F1-es állásra. Ez mindösszesen 7-8 millió euró (2,1-2,5 milliárd forint).”
“Ebből a pénzből nem lehet faragni, szóval kell egy szponzor vagy a családnak kell finanszíroznia a karriert.” Egy módon lehet valamelyest csökkenteni a költségeket, ha valaki bekerül a gyártók tehetségkutató programjaiba. Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton bizonyították már, hogy ez szintén járható út, de ehhez is kell egy kis szerencse. Mivel ezeknek a pilótáknak a karrierépítésére az őket szerződtető csapat sokat áldoz, az F1-es pályafutásuk elején szerényebb fizetésre számíthatnak.
Lehetséges “fizetős” pilótaként is bekerülni a Forma-1-be, ám az is legalább ennyibe (de inkább többe) kerül, szponzor nélkül nincs is rá esély.
Ha azonban valaki igazán sikeres lesz a Forma-1-ben, a kezdeti befektetés nem is tűnik olyan nagy árnak. Íme a jelenlegi mezőny pilótáinak éves fizetései:
1. Fernando Alonso (McLaren-Honda), 35 millió euró (10,9 milliárd forint)
2. Sebastian Vettel (Ferrari), 28 millió (8,7 milliárd forint)
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 25 millió (7,7 milliárd forint)
4. Kimi Räikköonen (Ferrari), 18 millió (5,6 milliárd forint)
5. Nico Rosberg (Mercedes), 13,5 millió (4,2 milliárd forint)
6. Jenson Button (McLaren-Honda), 10 millió (3,1 milliárd forint)
7. Felipe Massa (Williams), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Nico Hülkenberg (Force India), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Sergio Perez (Force India), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Romain Grosjean (Lotus), 4 millió (1,2 milliárd forint)
7. Pastor Maldonado (Lotus), 4 millió (1,2 milliárd forint)
12. Valtteri Bottas (Williams), 2 millió (1,2 milliárd forint)
13. Daniel Ricciardo (Red Bull), 1,5 millió (465 millió forint)
14. Danyiil Kvjat (Red Bull), 750 ezer (232 millió forint)
15. Max Verstappen (Toro Rosso), 250 ezer (77 millió forint)
15. Carlos Sainz (Toro Rosso), 250 ezer (77 milliió forint)
17. Felipe Nasr (Sauber), 200 ezer (62 millió forint)
17. Marcus Ericsson (Sauber), 200 ezer (62 millió forint)
19. Will Stevens (Manor), 150 ezer (46 millió forint)
20. Roberto Merhi (Manor), 50 ezer (15 millió forint)

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.