F1: A Renault elismerte, hogy megveheti a Lotust

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.27. 12.05

Az elmúlt hetekben egyre erősödik a lehetőség, hogy a Renault 2016-tól saját gyári csapatot indít a Forma-1-ben, a Lotus a fő jelölt.

Bár továbbra sem világos, hogy az új turbókorszak kezdete óta küszködő, a Red Bull által folyamatosan kritizált Renault teljesen kiszáll-e a Forma-1-ből vagy épp ellenkezőleg, gyári csapattal erősíti a részvételét, mindenesetre ha az utóbbi mellett döntenek, akkor szinte biztosan a korábbi alakulatukat, a pénzügyi gondokkal küszködő Lotust veszik majd meg.
“Vizsgáljuk a lehetőségeket. Egyelőre nincs semmilyen megegyezés 2016-ra, de ha a Lotus is egy lehetőség, miért ne? De nem az az egyetlen opció” – mondta a brit Sky Sportsnak a Renault F1-es programjának vezetője, Cyril Abiteboul.


“A jövő év(i beszállás – a szerk.) nem lenne könnyű, de semmi sem lehetetlen, azonban döntés még nem született. Jelenleg a motor problémáinak kiköszörülésére koncentrálunk, miközben próbáljuk kitalálni, mi legyen 2016-ban.”
Nagyon úgy fest viszont, hogy ha a Renault a Lotus felvásárlása mellett dönt, az 2017-re a Red Bull-os együttműködés végét is jelenti majd, magyarázta Abiteboul.
“A jövő évre szerződésünk van, szóval addig mindenképp el kell viselnünk majd egymást valahogy. Az évek alatt kiépített kapcsolat alapján remélem, hogy a mostani viszonynál elegánsabban tudjuk majd intézni a válást. Azonban mindenképp szükségünk van partnerekre, és meggyőződésem, hogy a Red Bull és a Renault fantasztikus párosítás, sokat ad a brandeknek.”
Úgy tudni, hogy a Renault vezére, Carlos Gohsn és a Lotus F1 tulajdonosa, Gerard Lopez most pénteken Párizsban ül majd össze, hogy megtárgyalják a csapat visszavételét.

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.