Hamilton örülhet élete egyik legrosszabb futama után

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.07.26. 18.00

Csak a hatodik és nyolcadik helyet szerezték meg a Mercedes pilótái a hétvégi Forma-1 magyar Nagydíjon. Nem csoda, ha elégedetlenek.

Nem lehet könnyű most a Mercedes csapat tagjának lenni, miközben körülöttük szinte mindenkinek van miért örülni – ha másért nem, hogy végre jó futam volt – náluk semmi nem ment. Többek között Lewis Hamilton és Nico Rosberg vesszőfutásának köszönhetően vált az év versenyévé a Forma-1 Magyar Nagydíj.  Pedig nem így indult a hétvége. Uralták az edzéseket és az időmérőn megszerezték az az első két rajthelyet a futamra.

A versenyen azonban Hamilton elrontotta a rajtját miközben csapattársa mellett a két ferraris Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is jól jött el. A csetepatéban a két Ferrari került az élre, miközben Hamilton a sikán előtt kisodródott a pályáról és 10. helyre került.

Rosberg kissé lemaradva őrizte a harmadik helyet, miközben Hamilton feljött a negyedik helyre, ám a Nico Hülkenberg balesete miatt – a 44. körben – beküldött biztonsági autó újra versenybe hozta őket a győzelemért.

Ám mindketten összetűzésbe kerültek Daniel Ricciardóval. Előbb Hamilton tessékelte ki a pályáról az ausztrált, amiért bokszutca áthajtásos büntetést kapott, majd a Riccardo támadta Rosberget, aki türelmetlenségében túl közel ment ellenfeléhez és annak első szárnya kivágta a hátsó kerekét. Majd egy teljes kört kellett defektesen autózni az új abroncsokért.

Végül Hamilton a hatodik, Rosberg a nyolcadik helyen ért célba. Így bár a futamon sokáig úgy tűnt Rosberg akár fel is zárkózhat, végül még nagyobb hátrányba kerül. Nem csoda, hogy máshogy értékelték a futamot.

“Hihetetlen bizarr volt a mai nap” – nyilatkozta Hamilton, aki már verseny közben elnézést kért a csapattól gyenge teljesítménye miatt. “Érdemeltem egyáltalán pontokat? Ez volt az egyik leggyengébb teljesítményem már nagyon-nagyon rég óta. Nem Tudom, hogy a koncentráció hiány vagy mi okozhatta. Nagy levegőt kell vennem és erősebben visszatérni a következő versenyen. Nekem biztosan nagyon rossz napom volt, de csapat nagyszerű munkát végzett a startégiánál, mert így legalább néhány pontot szereztem.”

Hamilton azonban nem volt elkeseredett, hiszen úgy mehet a nyári szünetre, hogy 21 ponttal vezeti a világbajnokságot egyetlen kihívója, Nico Rosberg előtt. A másik mercis érthetően teljesen maga alatt volt.
“Minden jól ment a 64. körig, nagyon elégedett voltam a versennyel (úgy tűnt átveszi a vezetést a bajnokságban a szerk.), de aztán nem voltam már sehol” – mondta Rosberg. “Kár érte, a sport néha nagyon kemény. De ilyen az élet. nagyon el vagyok keseredve”

Rosberg természetesen Riccardót látta felelősnek a defektjében, úgy vélte túl későn fékezett, de utána sem adta fel, és nem visszakozott, otthagyta az első szárnyát.  

Rosnergnek szüksége lesz mentális tréningre, hogy innen felálljon, mert óriási esélyt szalasztott el.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.