F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Forma-1 Magyar Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.26. 15.56

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek a McLarenek.

A ferraris Sebastian Vettel nyerte meg a 2015-ös, 30. Forma-1 Magyar Nagydíjat, amely az év versenye eddig. A második Danyiil Kvjat, a harmadik Daniel Ricciardo lett.


A Ferrari pilótája volt az egyetlen, akinek nem volt kalandja a futamon, ahol nemcsak büntetések, koccanások történtek, de biztonsági autós fázis is volt. Pastor Maldonadót például háromszor büntették meg a versenybírók, de Romain Grosjean, Lewis Hamilton, Danyiil Kvjat sem úszta meg.
A futam őrültségét jelzi, hogy Fernando Alonso a 15. helyről az ötödikig jött fel, és Max Verstappen pályafutása legjobbját nyújtva lett negyedik, de Kvjat sem állt még dobogón a Forma-1-ben.
Ez volt Sebastian Vettel idei második győzelme, pályafutása során 41. alkalommal állhatott a dobogó tetejére. Levezetőkörén beszédében Jules Bianchira emlékezett, az elhunyt francia pilótának ajánlotta sikerét.
A futam vesztese egyértelműen a Mercedes-csapat, amely az időmérőn megszerezte az első két helyet, de az első két kanyarban elvesztették azt a Ferrarikkal szemben, de utána is sorozatos hibákat vétettek. 6. és 8. helyet szerezték meg. Kimi Räikkönen műszaki hiba miatt állt ki.
Így zajlott a verseny
A korábbiaknál jóval hűvösebb (22 fokos levegő-, 40 fokos aszfalthőmérséklet), felhős időben kezdődött a jubileumi, 30. Magyar Nagydíj a Hungaroringen.
Bianchitól a családdal együtt búcsúztak a rajt előtt


Az idény 10. versenyén a pole pozícióban a négyszeres magyarországi győztes, Lewis Hamilton állt, mellette mercedeses csapattársa, Nico Rosberg. Mögöttük Sebastian Vettel a Ferrarival és Daniel Ricciardo a Red Bull-lal, majd Kimi Räikkönen (Ferrari) és Valtteri Bottas (Williams), Danyiil Kvjat (Red Bull) és Felipe Massa (Williams), Max Verstappen a Toro Rossóval és Romain Grosjean a Lotusszal sorakozott a top10-ben. A két McLaren-pilóta a 15-16. helyről várta a startot.
Az autókra az egy szem Pastor Maldonado Lotusán kívül a lágy keverék került fel, csak a venezuelai választotta a fehér jelzésű közepes abroncsokat.
A rajt ment simán, az indítás viszont elmaradt, Massa rossz helyre állt, új startot rendeltek el, a mezőny újabb formációs kört tett meg, a futam 69 körösre rövidült.


A lámpák kialvása után a Ferrarik szenzációsan lőttek ki, az 1. kanyarban Vettel vezetett, a 2. kanyar után pedig már Räikkönen haladt mögötte, Rosberg volt a 3. – Hamilton a 4. helyen haladt, későn fékezett, a kavicságyban is járt, a 10. pozícióba csúszott vissza.
A 2. körben a sorrend Vettel, Räikkönen, Rosberg, Bottas, Kvjat, Hülkenberg, Ricciardo, Perez, Massa és Hamilton volt a pontszerző helyeken. Alonso a 12. helyre lépett fel a 15.-ről.


Hamiltonnak külön fejfájást okozhatott, hogy a szintén Mercedes-motoros, az egyenesben erős Massa mögött haladt, annyi vigasza lehetett, hogy a rajtrácsos hiba miatt a brazil veterán 5 másodperces büntetést kapott.
A 8. körben a csapat utasítására Kvjat elengedte Ricciardót, az ausztrál átvette a 6. helyet, majd a 10. kör elején Hülkenberget is megelőzte. Hátrébb Hamilton gyűrte le Massát. A címvédő máris Perez üldözésébe kezdett, a 13. körben nyomta le a mexikóit.
Ricciardo aztán Bottast is megelőzte, de a 14. körben a finn, valamint Kvjat is kiment kereket cserélni.
Utánuk, Massa, Verstappen, Grosjean és Button is cserélt, majd a 16. körben Sainz, Button és Hülkenberg is kint járt.
A 18. körben Kimi Räikkönen elhagyta az orrkamera-fészkét, míg a következő körben Sergio Perez és Pastor Maldonado küzdött a 9-10. helyen, az első kanyarban összeértek, a Force India meg is ugrott, visszaesett.
Hamilton a 20. körre vett fel friss gumikat, Bottas mellett ért vissza a pályára, az első kanyarban erőszakosan ki is tessékelte a williamses finnt, az 5. helyet szerezte meg. Rosberg a 21. körben járt kint. Vettel és Ricciardo a 22., Räikkönen a 23. körben cserélt kereket. 
A sorrend az első hullám után az első tízben Vettel, Räikkönen, Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Verstappen, és a még kiváró Alonso haladt.
Hamilton hosszú üldözés után a 30. körben a DRS segítségével legyűrte Ricciardót, felért csapattársa, Rosberg mögé a 4. helyre.
A második kerékcseréket féltávnál Kvjat kezdte, majd Alonso a 38. körben hátsó defekt miatt.
A 41. körben a 2. helyen haladó Räikkönen furcsa hangra panaszkodott, a csapat tájékoztatta, hogy a mozgásienergia-visszanyerővel van gond.


A 43. körben Nico Hülkenberg a célegyenesben elveszítette az első szárnyát, az autó alá került az elem, a német pilóta pedig óriási sebességgel, egyenesen csapódott az első kanyar gumifalába. A Force India versenyzője épségben szállt ki, de a törmelék beterítette a pályát.
Rögtön bevetették a virtuális biztonsági autót, majd a takarítás kedvéért a 44. körben a valódi safety cart is beküldték. Az SC-szakasz alatt a teljes mezőny kereket cserélt a hajrára.
A biztonságos takarítás érdekében a 46. körtől a biztonsági autó a bokszutcán keresztül vezette a mezőnyt.
A safety car természetesen nagyon rosszul jött a Ferrarinak, hiszen a két Mercedes a nyakukra került, Räikkönen pedig az MGU-K kiesése miatt gyakorlatilag védtelenné vált, Rosbergnek és Hamiltonnak már azt üzenték a rádión, hogy a győzelemért versenyeznek. Az élmezőnyből mindkét Ferrarin és Mercedesen a keményebb, közepes keverék volt, mögöttük Ricciardo ment lágyon.
A biztonsági autó a 49. körben engedte el a mezőnyt, Rosberg megelőzte Räikkönent, hátrébb viszont Ricciardo keményen támadta Hamiltont, aki az első kanyarban kiszorította, de az ausztrál végül átverekedte magát.
Valtteri Bottas is Hamilton elé került, de összeért Verstappennel, hátsó defektet kapott, lelassult. A lökdösődésben Hamilton első szárnyáról is letört egy elem.
Az 51. körben Ricciardo is elkapta Räikkönent, fellépett a 3. helyre.
A sorrend ekkor Vettel, Rosberg, Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Verstappen, Sainz, Alonso és Button volt a top10-ben, Hamilton orrkúpcsere miatt a 12. helyre csúszott vissza.
Räikkönen az 53. körben kiment a bokszba, leállította az autót, újraindították, lágy gumikkal vágott neki az utolsó etapjának, de a 17. helyről.
Hamilton az 54. körben büntetést kapott a Ricciardo-incidensért, bokszutca-áthajtásra kellett kimennie.
Közben Vettel, Rosberg és Ricciardo szorosan egymás mögött haladt a futamgyőzelem sorsa teljesen nyitott volt.
Räikkönen és Hamilton visszaesésével a Toro Rossó-s Max Verstappen már az 5. járt, de a biztonsági autós szakasz alatt elkövetett bokszutcai gyorshajtás miatt áthajtásos büntetést kapott. Ugyanakkor Räikkönen kénytelen volt kiállni a garázsba, véget ért a versenye.
A sorrend 10 körrel a vége előtt Vettel, Rosberg, Ricciardo, Kvjat, Verstappen, Alonso, Grosjean, Button, Ericsson és Sainz volt a top10-ben.
Hamiltonnak a Toro Rosso meghibásodása adott egy 10. helyet, ugyanis a 60. körben arra kérték Carlos Sainzot, hogy menjen ki a garázsba, vége a futamának. A Mercedes címvédője ezután lazán kapta el a sauberes Ericssont, majd volt csapattársát, Jenson Buttont.
Ricciardo a 64. kör elején támadta meg Rosberget a célegyenes végén, összeértek, a Red Bull első szárnya kivágta a Mercedes bal hátsóját. Ricciardo új orrkúpért, Rosberg új abroncsokért ment ki.
Ezzel Danyiil Kvjat fellépett a 2. helyre, de az orosznak 10 másodperces büntetést is kiosztottak, amiért elhagyta a pályát.
Három körrel a vége előtt Vettel vezetett, mögötte Kvjat, Ricciardo, Verstappen, Alonso, Grosjean, Hamilton, Button, Rosberg, Ericsson haladt. A Mercedes angolja a következő körben legyűrte Grosjeant, a 6. helyre lépett fel.   
Az utolsó másfél körben már nem történt pozíciócsere, így Vettel pályafutása 41., idei második, ugyanakkor első hungaroringi győzelmét aratta. A Red Bull idei első, rögtön dupla dobogóját hozta. A Ferrari németje angolul, olaszul és franciául is üzent a rádión, győzelmét Jules Bianchinak ajánlotta.
F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon! 1

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.