Alonso kezd kiábrándulni a Forma-1-ből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.07.26. 10.15

Fernando Alonsónak egyre kevésbé tetszik a Forma-1, nem titkolja, hogy immár más kategóriák is szóba kerülhetnek nála.

A Forma-1-ben 2001-ben bemutatkozott Fernando Alonso másfél évtizedes pályafutása legrosszabb idényét éli a McLaren-Hondával, kilenc forduló után egyetlen ponttal áll.
A 34. születésnapját jövő szerdán ünneplő spanyol pilóta azt állítja, hogy élvezi a csapatépítéssel járó kihívást, de összességében jóval kevésbé lelkesíti már az F1, mint régen.


“Szeretem az autóversenyzést, annak minden formáját, és az is igaz, hogy az F1 nem épp olyan, nem annyira izgalmas, mint régebben – legalábbis engem nem annyira lelkesít, hogy a GP2-eseknél 2-3 másodperccel gyorsabban körözgetünk. Pillanatnyilag óriási motivációt jelent a McLaren-Honda projektje, az első gokartom is egy McLaren-Honda replika volt, szóval azt most élvezem, hogy az alapoktól építjük fel a csapatot” – magyarázta szombat délután a Hungaroringen. 
“De tesztelés nélkül, a jelenlegi gumikkal, a korlátozásokkal és a mondjuk a jövő évi versenynaptárt látva azért egyre csábítóbbak más versenykategóriák, ezt nem tagadom” ? szólt a kulcsmondat.
Alonsót leginkább az aggasztja, hogy a mostani szabályok mellett nagyon nehéz, ha nem lehetetlen az érdemi fejlődés, az élmezőnybe való feljutás.
“Régebben élvezetesebb volt az egész, bár nem hiszem, hogy a sok szenzor meg információ rontja el az élményt. Régen nagyobb szabadságunk volt a tesztelés, az autófejlesztés terén, és ha az idény első negyedében kiderült, hogy nem versenyképes az autó, akkor lehetett megoldásokat keresni és javulni. Most a Mercedes megnyeri az összes futamot, a Manor minden versenyen az utolsó lesz, akár mennyi szenzor is van az autóban, akármennyi infót is ad a versenyző.”
“Meg van kötve a kezünk az egész idényre. Amikor az első teszten a pályára küldjük az autót, olyan, mintha feldobnánk egy érmét, ha versenyképes, akkor jó lesz a szezon, ha nem, akkor lőttek neki.”


Alonso a Magyar Nagydíj szombati időmérőjén a biztató edzéseredmények ellenére csak a 15. rajthelyet szerezte meg, miután az autója lerobbant a Q2-ben. A spanyol ugyan próbálta a bokszba betolni a McLaren-Hondát, de utólag kiderült, feleslegesen erőlködött, az autó javíthatatlan volt, és a szabályok sem engedték volna, hogy újra kimenjen.
“Tudják, imádom a Forma-1-et. Mindegy, hogy utolsó az ember, a 15., vagy a pole-ról indul, versenyezni akar, ott akar lenni a pályán” – mondta a hősies, de haszontalan tologatásról.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.