A Forma-1-ben 2001-ben bemutatkozott Fernando Alonso másfél évtizedes pályafutása legrosszabb idényét éli a McLaren-Hondával, kilenc forduló után egyetlen ponttal áll.
A 34. születésnapját jövő szerdán ünneplő spanyol pilóta azt állítja, hogy élvezi a csapatépítéssel járó kihívást, de összességében jóval kevésbé lelkesíti már az F1, mint régen.


“Szeretem az autóversenyzést, annak minden formáját, és az is igaz, hogy az F1 nem épp olyan, nem annyira izgalmas, mint régebben – legalábbis engem nem annyira lelkesít, hogy a GP2-eseknél 2-3 másodperccel gyorsabban körözgetünk. Pillanatnyilag óriási motivációt jelent a McLaren-Honda projektje, az első gokartom is egy McLaren-Honda replika volt, szóval azt most élvezem, hogy az alapoktól építjük fel a csapatot” – magyarázta szombat délután a Hungaroringen. 
“De tesztelés nélkül, a jelenlegi gumikkal, a korlátozásokkal és a mondjuk a jövő évi versenynaptárt látva azért egyre csábítóbbak más versenykategóriák, ezt nem tagadom” ? szólt a kulcsmondat.
Alonsót leginkább az aggasztja, hogy a mostani szabályok mellett nagyon nehéz, ha nem lehetetlen az érdemi fejlődés, az élmezőnybe való feljutás.
“Régebben élvezetesebb volt az egész, bár nem hiszem, hogy a sok szenzor meg információ rontja el az élményt. Régen nagyobb szabadságunk volt a tesztelés, az autófejlesztés terén, és ha az idény első negyedében kiderült, hogy nem versenyképes az autó, akkor lehetett megoldásokat keresni és javulni. Most a Mercedes megnyeri az összes futamot, a Manor minden versenyen az utolsó lesz, akár mennyi szenzor is van az autóban, akármennyi infót is ad a versenyző.”
“Meg van kötve a kezünk az egész idényre. Amikor az első teszten a pályára küldjük az autót, olyan, mintha feldobnánk egy érmét, ha versenyképes, akkor jó lesz a szezon, ha nem, akkor lőttek neki.”


Alonso a Magyar Nagydíj szombati időmérőjén a biztató edzéseredmények ellenére csak a 15. rajthelyet szerezte meg, miután az autója lerobbant a Q2-ben. A spanyol ugyan próbálta a bokszba betolni a McLaren-Hondát, de utólag kiderült, feleslegesen erőlködött, az autó javíthatatlan volt, és a szabályok sem engedték volna, hogy újra kimenjen.
“Tudják, imádom a Forma-1-et. Mindegy, hogy utolsó az ember, a 15., vagy a pole-ról indul, versenyezni akar, ott akar lenni a pályán” – mondta a hősies, de haszontalan tologatásról.